Detalls del projecte
Descripció
La construcció de la UE fa necessari que la ciutadania sigui capaç de funcionar còmodament en llengües estrangeres. Complementar l'ensenyament de llengües estrangeres amb ensenyament de matèries acadèmiques en llengua estrangera (programes de semiimersió o AICLE) és una opció que guanya terreny, tal com demostra la incorporació d'aquesta opció com a "proposta prioritària" dintre de l'Acord Estratègic de febrer 2005. La recerca sobre tasques en aules de semiimmersió que vam dur a terme en el marc dels ARIE 2004-00058 i 2005-10056 aporta evidències que l'enfocament AICLE promou millores significatives en les habilitats lingüístiques dels aprenents, els quals, alhora, aprenen ciències. De la nostra recerca també es desprén que el professorat no expert troba dificultats en la planificació, l'execució i avaluació d'unitat didàctiques AICLE, com, per exemple, la inseguretat en la gestió de la comunicació a les aules o la confusió entre assoliment lingüístics i acadèmics en la planificació i avaluació. Aquests resultats apunten a què l'èxit dels programes de semiimmersió no depèn principalment de la naturalesa d'aquest tipus d'enfocament, sinó de les habilitats professionals específiques que el professorat pugui desplegar i de la col·laboració entre el professorat de llengües estrangeres i el de les matèries acadèmiques implicades. Per aquesta raó, la finalitat del projecte que vam endegar al març del 2006 (ARIE 2006-10011) és la de formular un model de formació en planificació i execució d'actuacions AICLE a partir de dades empíriques obtingudes a aules AICLE de secundària inclusives. La renovació d'aquest projecte ens permetria acabar la formulació del model i portar-ne a termini una experimentació.
Estatus | Acabat |
---|---|
Data efectiva d'inici i finalització | 1/04/08 → 1/04/09 |
Finançament
- Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR): 4.000,00 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.