Detalls del projecte
Descripció
Es pretén investigar l'efecte de la utilització a l'aula d'estratègies d'instrucció i tasques, basades en problemes autèntics i en lectura de texts, en el desenvolupament de les competències científiques en secundària (coincidents amb les avaluades a l'informe de PISA) en particular respecte a les pràctiques epistèmiques (...) i la competència lectora, el que es pot desglossar en els següents objectius: avaluar l'efecte de la utilització de les esmentades estratègies i tasques en a) la transferència de coneixements conceptuals a contexts no escolars; b) la capacitat d'extreure conclusions apropiades a partir de proves i dades; c) la capacitat de criticar arguments de d'altres amb base en proves. (...) El projecte actual s'orienta a com promoure a l'aula el desenvolupament de competències científiques que guarden relació amb l'argumentació, extreure conclusions de proves (b) i avaluar arguments d'altres (c), i amb les tasques autèntiques, o ús de coneixements en contexts reals (a) (....) La recollida de dades es realitzarà a l'aula, combinant enregistraments en audio i video amb proves escrites i anàlisi dels productes dels estudiants.
Estatus | Acabat |
---|---|
Data efectiva d'inici i finalització | 1/10/06 → 30/09/09 |
Socis col·laboradors
- Universidade de Santiago de Compostela (USC) (Coordinador)
Finançament
- Ministerio de Educación y Ciencia (MEC): 38.215,40 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.