Disseny i avaluació d'estratègies que afavoreixin el desenvolupament de la competència lectora en ciències: transferència de coneixements, interpretació de proves i lectura crítica

  • Marquez Bargallo, Concepcio (PI)
  • Aliberas Maymi, Joan (Investigador/a)
  • Castells Llavanera, Marina (Investigador/a)
  • Civil Sirera, Regina (Investigador/a)
  • Custodio Fitó, Enric (Investigador/a)
  • Espinet Blanch, Maria (Investigador/a)
  • Estaña Viver, José Luís (Investigador/a)
  • Garcia Rovira, Maria Pilar (Investigador/a)
  • Hinojosa Lobato, Julià (Investigador/a)
  • Izquierdo Aymerich, Merce (Investigador/a)
  • Marbà Tallada, Anna (Investigador/a)
  • Orellana Campbell, Mª Luisa (Investigador/a)
  • Perseguer Esteve, Carmen (Investigador/a)
  • Prat Pla, Àngels (Investigador/a)
  • Roca Tort, Montserrat (Investigador/a)
  • Sanmarti Puig, Neus (Investigador/a)
  • Sardà Jorge, Anna (Investigador/a)
  • Seba Font, Maria Elena (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

Es pretén investigar l'efecte de la utilització a l'aula d'estratègies d'instrucció i tasques, basades en problemes autèntics i en lectura de texts, en el desenvolupament de les competències científiques en secundària (coincidents amb les avaluades a l'informe de PISA) en particular respecte a les pràctiques epistèmiques (...) i la competència lectora, el que es pot desglossar en els següents objectius: avaluar l'efecte de la utilització de les esmentades estratègies i tasques en a) la transferència de coneixements conceptuals a contexts no escolars; b) la capacitat d'extreure conclusions apropiades a partir de proves i dades; c) la capacitat de criticar arguments de d'altres amb base en proves. (...) El projecte actual s'orienta a com promoure a l'aula el desenvolupament de competències científiques que guarden relació amb l'argumentació, extreure conclusions de proves (b) i avaluar arguments d'altres (c), i amb les tasques autèntiques, o ús de coneixements en contexts reals (a) (....) La recollida de dades es realitzarà a l'aula, combinant enregistraments en audio i video amb proves escrites i anàlisi dels productes dels estudiants.
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/10/0630/09/09

Socis col·laboradors

  • Universidade de Santiago de Compostela (USC) (Coordinador)

Finançament

  • Ministerio de Educación y Ciencia (MEC): 38.215,40 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.