Detalls del projecte
Descripció
En el nostre món altament desigual i digitalitzat, entendre com la vida digital dels adolescents es creua amb les desigualtats socials és fonamental. La investigació ha demostrat constantment que els adolescents d'entorns socioeconòmics privilegiats tenen avantatges en els seus resultats acadèmics, de salut i socio emocionals. Tanmateix, no s'entén poc com es relaciona el compromís digital dels adolescents amb les desigualtats socials en el benestar. DIGINEQ contribueix significativament a tancar aquesta bretxa científica important. El projecte aplica un enfocament innovador d'ús del temps de 24 hores que aporta una comprensió complexa de com exactament l'ús del temps digital dels adolescents modela les desigualtats socials en el benestar de la vida diària. DIGINEQ té tres objectius principals:
1. Entendre com els canvis en el compromís digital des de la infància fins a l'adolescència tardana expliquen les disparitats socioeconòmiques en els resultats de benestar.
2. Desencallar com exactament l'ús del temps digital dels adolescents configura les desigualtats socials en el seu benestar en la vida quotidiana.
3. Establir si les intervencions digitals poden promoure la implicació digital saludable dels adolescents i millorar els resultats de benestar, alhora que redueixen les bretxes socioeconòmiques en aquestes àrees.
En adoptar un enfocament nou que combina múltiples disciplines i metodologies, aquest projecte aporta tres innovacions científiques principals: (1) crea un mètode innovador basat en dades d'aplicacions mòbils per fer un seguiment exacte de l'ús exacte del temps digital dels adolescents i mesurar les bretxes socioeconòmiques estar en temps real; (2) implementa una nova intervenció digital de mètode mixt per demostrar si els programes d'autoeficàcia digital poden promoure la implicació digital saludable dels adolescents i millorar els resultats de benestar, alhora que redueixen les bretxes socioeconòmiques relacionades; (3) fusiona les dades del diari temporal longitudinal d'alta qualitat existents de tres enquestes a gran escala a Austràlia, Irlanda i els Estats Units per il·lustrar com l'ús del temps digital dels adolescents explica les llacunes socioeconòmiques en el benestar des de la infància fins a l'adolescència tardana.
1. Entendre com els canvis en el compromís digital des de la infància fins a l'adolescència tardana expliquen les disparitats socioeconòmiques en els resultats de benestar.
2. Desencallar com exactament l'ús del temps digital dels adolescents configura les desigualtats socials en el seu benestar en la vida quotidiana.
3. Establir si les intervencions digitals poden promoure la implicació digital saludable dels adolescents i millorar els resultats de benestar, alhora que redueixen les bretxes socioeconòmiques en aquestes àrees.
En adoptar un enfocament nou que combina múltiples disciplines i metodologies, aquest projecte aporta tres innovacions científiques principals: (1) crea un mètode innovador basat en dades d'aplicacions mòbils per fer un seguiment exacte de l'ús exacte del temps digital dels adolescents i mesurar les bretxes socioeconòmiques estar en temps real; (2) implementa una nova intervenció digital de mètode mixt per demostrar si els programes d'autoeficàcia digital poden promoure la implicació digital saludable dels adolescents i millorar els resultats de benestar, alhora que redueixen les bretxes socioeconòmiques relacionades; (3) fusiona les dades del diari temporal longitudinal d'alta qualitat existents de tres enquestes a gran escala a Austràlia, Irlanda i els Estats Units per il·lustrar com l'ús del temps digital dels adolescents explica les llacunes socioeconòmiques en el benestar des de la infància fins a l'adolescència tardana.
Acrònim | DIGINEQ |
---|---|
Estatus | Actiu |
Data efectiva d'inici i finalització | 1/10/24 → 30/09/29 |
Socis col·laboradors
- Centre d'Estudis Demogràfics
Finançament
- Comissió Europea (CE): 1.999.590,00 €
- ERC Consolidator Grant
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.