Desenvolupament de competències lingüístiques, discursives i socioculturals en llengües autòctones (castellà i català) i estrangeres per part d'immigrants de recent escolartizació

  • Maruny Curto, Luís (Investigador/a)
  • Tusón Valls, Amparo (Investigador/a)
  • Escobar Urmeneta, Cristina (Investigador/a)
  • Unamuno Kaschapava, Virginia (Investigador/a)
  • Masats Viladoms, Maria Dolors (Investigador/a contractat/da)
  • Noguerol Rodrigo, Artur (Investigador/a)
  • Cots Caimons, Josep Maria (Investigador/a)
  • Baiget Bonany, Esther (Investigador/a contractat/da)
  • Nussbaum Capdevila, Lucile (PI)
  • Irun Chavarria, Montserrat (Investigador/a contractat/da)

Detalls del projecte

Descripció

La immigració al nostre país per part de poblacions procedents de diverses zones del món és un fenomen recent que causa impacte en tots els àmbits de la societat, entre els quals es troba l'escola, que veu modificada la composició sociocultural del seu públic a l'acollir a nens i adolescents no nadius en edat escolar. L'èxit de l'escolarització radicaria a aconseguir que dits alumnes poguessin incorporar-se, en un curt període de temps, al sistema educatiu en condicions semblants als alumnes autòctons a fi de garantir la seva integració harmònica a la societat que els acull. Entre els factors que incideixen en aquesta integració es troba el domini de les llengües. El present projecte es proposa explorar, de manera qualitativa, el món de la immigració en l'àmbit escolar de Catalunya i en el vessant dels usos lingüístics en les llengües autòctones (castellà i català) i en les llengües estrangeres amb la finalitat d'obtenir informacions que puguin s'útils per als programes d'acollida dels escolars immigrants i per a la plena incorporació d'aquesta població al sistema educatiu
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització28/12/0127/12/04

Finançament

  • Ministerio de Ciencia y Tecnología (MCYT): 37.025,60 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.