Democracy at Work through Transparent and Inclusive Algorithmic Management

Detalls del projecte

Description

La dataficació creixent dels entorns laborals de treball implementada per noves capacitats tecnològiques, construïdes sobre Big Data, i per sistemes millorats d'intel·ligència artificial (IA) estan alterant l'escenari de les relacions laborals en múltiples formes. Aquestes tecnologies augmenten les possibilitats de recopilar, combinar i utilitzar dades al lloc de treball i als treballadors. Tot i això, l'ús d'aquestes tecnologies sovint no té transparència i és semiautònom, comprometent així les formes tradicionals de participació col·lectiva dels empleats, la transparència o fins i tot la normativa de protecció de dades. A mesura que la IA i les decisions algorítmiques es generalitzen cada cop més en les relacions d'ocupació, sorgeix la preocupació sobre l'impacte d'aquestes pràctiques a la veu, la influència i les condicions de treball.
L'extensió de la IA i l'adopció de la Gestió Algorítmica (GA) comporten la digitalització i l'automatització d'un nombre creixent de processos i decisions, que van des de l'organització del treball, la contractació i l'acomiadament a l'avaluació i la valoració de l'exercici, entre d'altres. No obstant això, encara hi ha molt poca evidència empírica sobre com la IA està afectant els llocs de treball i els mercats laborals a tots els sectors i països, obstaculitzant així el desenvolupament d'un marc coherent per governar la GA.
L'objectiu del projecte INCODING és analitzar el paper de la negociació col·lectiva i altres formes de participació dels treballadors al (co)govern de la caixa negra de la GA, per tal d'identificar els principals desafiaments per als treballadors i els seus representants, i explorar la seva contribució a la Inclusió Algorítmica, entesa com el gir cap a una major transparència en el disseny i la implementació de sistemes basats en IA.
AcrònimINCODING
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/09/2129/02/24

Socis col·laboradors

• University of Copenhagen
  • Wissenschaftszentrum Berlin fur Sozialforschung gGmbH (Social Science Research Center Berlin Ltd.-Non commercial)
  • Tarsadalomtudomanyi Kutatokozpont
  • Zentrum für Soziale Innovation (Centre for Social Innovation - ZSI)
  • Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) (guia)

Objectius de desenvolupament sostenible les Nacions Unides

El 2015, els estats membres de l’ONU van acordar 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) internacionals per acabar amb la pobresa, protegir el planeta i garantir la prosperitat per a tothom. Aquest projecte persona contribueix als següents ODS:

• ODS 8 - Treball digne i creixement econòmic

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.