Computer-based Visualisation of Architectural Cultural Heritage

Detalls del projecte

Description

El patrimoni cultural arquitectònic europeu és immens. Tanmateix, part d'aquest Patrimoni és invisible: esglésies, sinagogues, mesquites que han estat destruïdes o mai s'han construït. Ara la revolució digital ofereix la possibilitat de portar-los
artefactes a una nova vida, mitjançant la reconstrucció en 3D. Una nova manera d'estudiar i representar el passat ha adquirit cada cop més importància en el món acadèmic i en l'àmbit de l'entreteniment digital (com ara pel·lícules i videojocs).
Aquesta nova manera fa servir les anomenades “reconstruccions 3D virtuals”, és a dir, models 3D basats en fonts figuratives i textuals d'artefactes que ja no existeixen o que no s'han construït mai. Avui arquitectes, historiadors de l'art, restauradors i els arqueòlegs utilitzen aquest mitjà per estudiar i representar el passat. La gran producció d'aquests estudis i models ha fomentat un debat internacional sobre la fiabilitat científica d'aquestes (re)construccions. En aquest sentit s'han elaborat dues directrius teòriques importants: la Carta de Londres (http://www.londoncharter.org/index.html) i els Principis de Sevilla (http://sevilleprinciples.com/). Aquests documents han fixat unes directrius generals sobre la naturalesa científica dels models de Visualització del Patrimoni Cultural Arquitectònic (CVCH) per ordinador. Tanmateix, malgrat diversos estudis que es van dedicar a temes similars, fins ara no hi ha estàndards compartits ni mètodes aplicats sobre aquest tema concret. Hi ha projectes europeus dedicats als estudis digitals de CH com Horizon 2020 (és a dir, Inception-project Horizon 2020).
https://www.inception-project.eu/en), però no dedicat específicament al tema dels projectes ja no existents/desapareguts/destruïts i no construïts. Quines són les necessitats específiques que volem atendre? Avui no es pot distingir a
reconstrucció virtual 3D científicament vàlida a partir d'un model 3D amateur, perquè no hi ha estàndards de referència. L'objectiu principal és definir directrius aplicables/pràctiques i metodologies operatives orientades a l'estudi, així com la implementació, visualització (inclòs l'accés) i avaluació crítica dels models 3D, d'acord amb la Carta per a la Preservació del Patrimoni Digital (UNESCO). , 2003). L'objectiu és definir una metodologia clara per a la creació i documentació del model CVCH. El model CVCH es pot utilitzar com a instrument de divulgació científica així com com a document de referència tridimensional per als estudiosos de la CH. Per a aquest darrer objectiu, construir a model CVCH vàlid, ha d'anar acompanyat de totes les metodologies i referències utilitzades. Tot aquest material s'ha d'emmagatzemar de la manera més clara i transmissible/accessible. Per perseguir la transmissibilitat i la transparència, els actors d'aquest camp haurien de discutir i adoptar estàndards compartits a nivell internacional. És per això que aquest projecte compta amb cinc universitats i dues empreses de diferents països com a socis principals. L'Institut d'Arquitectura de la Hochschule Mainz és membre del projecte Time Machine (https://www.timemachine.eu/membership-overview/, i el nostre
les accions estan estrictament connectades amb els principis de dades FAIR, vegeu https://www.go-fair.org/fair-principles/). A més dels estudiosos (arquitectes, enginyers, historiadors de l'art, arqueòlegs, restauradors), el projecte també té com a objectiu la implicació proactiva dels socis associats (museus, municipis, etc.) i la ciutadania. Sensibilitzar el públic per distingir reconstruccions històriques precises de les inexactes s'ha tornat fonamental avui dia perquè la indústria del joc i el cinema fa un gran ús dels models 3D. Les pel·lícules i els jocs tenen un impacte enorme en l'imaginari col·lectiu que no és comparable amb el text o lliçons acadèmiques. És important proporcionar eines i augmentar la conscienciació pública sobre la naturalesa científica d'aquestes "reconstruccions". Això contribuirà a augmentar el coneixement del patrimoni arquitectònic europeu.
Títol curtCoVHer
AcrònimCoVHer
EstatusActiu
Data efectiva d'inici i finalització1/02/2231/01/25

Socis col·laboradors

  • Alma Mater Studiorum – Università di Bologna (UniBo) (Coordinador) (guia)
  • Interessengemeinschaft für semantische Datenverarbeitung e.V. (Soci projecte)
  • Tempesta Media SL (Soci projecte)
  • Universidade do Porto (U.Porto) (Soci projecte)
  • Politechnika Warszawska (Soci projecte)
  • University Hochschule Mainz of Applied Sciences (Soci projecte)

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.