Clonatge, seqüenciació i caracterització dels gens del plàsmid pKM101 que codifiquen resistència a les 4-quinolones en "Escherichia coli"

  • Llagostera Casas, Montserrat (PI)
  • Rivera Sabio, Eusebio (Becari/a)
  • Clercs, Yvan, Berta (Investigador/a)
  • Garriga Fonts, Xavier (Investigador/a)
  • Riera Pabón, Joan (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

En treballs previs realitzats al nostre laboratori hem demostrat que el plàsmid pKM101 és portador d'algun gen, diferent dels "mucAB", que confereixen resistència a "E. coli" davant les 4-quinolones (4-Qs), com ara l'àcid nalidíxic o la ciprofloxacina. Els principals objectius d'aquest projecte són: a) el clonatge, la seqüenciació i la caracterització d'aquest gen o gens; b) l'estudi de la seva expressió i regulació; c) la determinació de si aquest mecanisme de resistència és específic davant d'inhibidors de l'ADN girasa (com les 4-Qs) o pot fer-se extensiu a altres compostos que produeixen diferents tipus de lesió. Per aconseguir els objectius proposats, es subclonaran diferents regions del pKM101 i es determinarà quina d'aquestes dóna lloc al fenotip de resistència, mitjançant un mètode ràpid que hem desenvolupat al nostre laboratori. Posteriorment, es subclonarà aquesta regió en el pl
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització8/07/948/07/97

Finançament

  • Dirección General de Investigación Científica y Técnica (DGICyT): 40.868,80 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.