Ciutadania i drets humans. (Disseny de cursos i materials docents per a la educació no universitària)

  • Freixes Sanjuan, Teresa (PI)
  • Badia Planes, Carles (Investigador/a)
  • Comes Solé, Pilar (Investigador/a)
  • Cucurella Fernández, Santiago (Investigador/a)
  • Montes Freixes, Miracle (Investigador/a)
  • Perez Francesch, Juan Luis (Investigador/a)
  • Sales Jardi, Mercè (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

Els ensenyaments no universitaris, als Instituts o a les Escoles Oficials, presenten un contingut dispers i poc sistemàtic en matèria de drets humans i ciutadania, tot i que diverses assignatures presenten connexions amb aquestes temàtiques. Amb aquest projecte volem construir materials docents que serveixin als professors no universitaris per incorporar a l'aula els continguts de ciutadania i drets humans per tal que els estudiants arribin a formar-se una idea clara de quins son els drets, les llibertats les obligacions i les garanties que, com a ciutadans tenen reconeguts per les normes jurídiques internacionals, europees espanyoles i catalanes. Considerem que cal contribuir al coneixement correcte sobre com es fan les normes, les parts que intervenen en els judicis que significa jurídicament tenir o no la nacionalitat d'un estat, com estem incorporats a les institucions europees i als organismes internacionals o què comporta la perspectiva de gènere, pot ajudat a intensificar els sentiment de ciutadania i a fomentar l'interès de la joventut pels assumptes públics. Conscients de les dificultats de la incorporació d'aquests conceptes jurídics al coneixements d'un alumnat que no té cap tipus de noció ni d'experiència en aquesta àrea, pretenem que l'elaboració d'aquest i materials, i els cursos que en derivin s'adapti a les seves necessitats pedagògiques i estigui en connexió amb les circumstàncies de la vida real en la que es desenvolupen les seves activitats. Es pretén. Doncs, dissenyar el contingut de cadascun dels cursos amb el complement de textos ja siguin històrics, literaris o provinents de mitjans de comunicació. Aquest complement didàctic pot ser tant escrit com audiovisual, utilitzant Internet i altres recursos tecnològics o informàtics que possibilitin la visualització dels continguts i la introducció a l'aprenentatge de com trobar les regulacions jurídiques sobre els aspectes més destacats dels drets i llibertats
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització19/04/0719/04/08

Finançament

  • Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR): 9.600,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.