ChemArch: The organic chemistry and molecular biology of archaeological artefacts - CHEMARCH

Detalls del projecte

Description

L'arqueologia s'associa normalment a l'excavació, estudis d'estructures i datació de troballes. No obstant això, nombrosos camps han desenvolupat tècniques avançades i noves eines químiques i biològiques que estan obrint la porta a una informació detallada de gran valor per a la nostra comprensió dels pobles i cultures antics. Es requereix una formació multidisciplinària per explotar l'enorme potencial. El projecte ChemArch, finançat per la UE, està desenvolupant una xarxa global de laboratoris, fabricants i proveïdors d'equips analítics, museus i arqueòlegs per donar suport a un programa de doctorat que uneix la bretxa entre els enfocaments científics analítics i l'arqueologia. L'equip també desenvoluparà les millors pràctiques i eines per a aquest nou camp apassionant que ens ajudaran a entendre i preservar millor el registre d'artefactes prehistòrics únic d'Europa.
AcrònimCHEMARCH
EstatusActiu
Data efectiva d'inici i finalització1/03/2128/02/25

Socis col·laboradors

• University of York (Coordinador) (guia)
  • Universitat de Copenhaguen (UCPH) (Soci projecte)
  • Centre National de la Recherche Scientifique (CNRS) (Soci projecte)
  • Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) (Soci projecte)

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.