Capacity Building for Education and Applied Research in Mediterranean UNESCO'S Biosphere Reserves

  • Miralles Guasch, Maria Carme (Investigador/a principal)
  • Maneja Zaragoza, Roser (Investigador/a Principal 2)
  • Abou Chabake, Christel (Altres)
  • Alcantara Valero, Andres Florencio (Altres)
  • Amzil, Lahoucine (Altres)
  • Amzil, Amal (Altres)
  • Bou Dahger, Eliane (Altres)
  • Dimechkie, Hala (Altres)
  • Elafqih, Brahim (Altres)
  • Farah, Webeh (Altres)
  • Greck, Melissa (Altres)
  • Hocheimy, Nayla (Altres)
  • Itani, Moustapha (Altres)
  • Jimenez Batista, Maria Teresa (Altres)
  • Kahale, Raya (Altres)
  • Kayed, Sammy (Altres)
  • Limon, Camille (Altres)
  • Malik Awedh, Diane (Altres)
  • Mas Ponce, Antoni (Altres)
  • Regato Pajares, Pedro Jesus (Altres)
  • Reyna, Ken (Altres)
  • Roth, Alice (Altres)
  • Scallisi, Marcello (Altres)
  • Stoduto, Emilia (Altres)
  • Zaldo Aubanell, Joaquim (Altres)
  • Abunnsar, Yasser (Col.laborador/a)
  • Afker, Abdelaziz (Col.laborador/a)
  • Aramouny, Carla (Col.laborador/a)
  • Derak, Mchich (Col.laborador/a)
  • El Ghiouan, Salma (Col.laborador/a)
  • El Hage, Fadi (Col.laborador/a)
  • El Hajj, Wassim (Col.laborador/a)
  • El Janati, M'hamed (Col.laborador/a)
  • Fadi Bechara, El Hage (Col.laborador/a)
  • Helou, Cynthia (Col.laborador/a)
  • Idrassen , Hala (Col.laborador/a)
  • Machouri, Nadia (Col.laborador/a)
  • Maroun El Asmar, Samia (Col.laborador/a)
  • Moawad, Rima (Col.laborador/a)
  • Moubchir, Wahiba (Col.laborador/a)
  • Sarkis, Lina (Col.laborador/a)
  • Zreik Rami, Ahmad (Col.laborador/a)
  • Aderghal, Mohammed (Investigador/a)
  • Amzil, Lahoucine (Investigador/a)
  • Angela Barthes (Investigador/a)
  • Bachri, Mohammed (Investigador/a)
  • Barthes, Angela (Investigador/a)
  • Binane, Abdelali (Investigador/a)
  • Boada Juncà, Martí (Investigador/a)
  • Bou Dagher Kharrat, Magida (Investigador/a)
  • Boujrouf, Said (Investigador/a)
  • Brianso Penalva, Jose Luis (Investigador/a)
  • Chalando, Veronique Janine Simone (Investigador/a)
  • Cibien, Catherine (Investigador/a)
  • Cibien, Catherine Denise (Investigador/a)
  • EL HAJJ, WASSIM (Investigador/a)
  • El Azzouzi, El Bahib (Investigador/a)
  • El Housni, Khalid (Investigador/a)
  • El Janati, M'hamed (Investigador/a)
  • El Kirat, Yamina (Investigador/a)
  • FADI BECHARA, EL HAGE (Investigador/a)
  • Farah, Webeh (Investigador/a)
  • Kahime, Kholoud (Investigador/a)
  • Kassou, Ismail (Investigador/a)
  • Khalid, Berrada (Investigador/a)
  • Lange, Jean-Marc Paul Pierre (Investigador/a)
  • Lemkow Zetterling, Louis (Investigador/a)
  • MAROUN EL ASMAR, SAMIA (Investigador/a)
  • Magda Bou Dagher Kharrat (Investigador/a)
  • Marcello Scalisi (Investigador/a)
  • Mchich, Derak (Investigador/a)
  • Moawad, Rima (Investigador/a)
  • Ouidad Tebbaa (Investigador/a)
  • Perez Gonzalez, Gustavo (Investigador/a)
  • Pierre Doumet (Investigador/a)
  • Romagny, Bruno Jean (Investigador/a)
  • Romera Puga, Maria del Carmen (Investigador/a)
  • Sanchez Mateo, Sonia (Investigador/a)
  • Sarkis, Lina (Investigador/a)
  • Simon, Marie Louise Claudie (Investigador/a)
  • Talhouk, Salma (Investigador/a)
  • Teixell Cacharo, Antonio (Investigador/a)
  • Teixell Cacharo, Antonio (Investigador/a)
  • Zreik Rami, Ahmad (Investigador/a)
  • Bontempi ., Antonio (Project Manager)

Detalls del projecte

Description

El projecte té com a objectiu enfortir, millorar i millorar l'activitat acadèmica en quatre institucions d'educació superior marroquines i libaneses en el context de les Reserves de Biosfera Mediterrànies (BR), en col·laboració i a través de la creació de xarxes amb les parts interessades de les BR (ciutadans, visitants, gerents i tècnics), administracions públiques i socis de la UE. BR és una etiqueta de la UNESCO per a territoris que componen un mosaic d'àrees naturals protegides, patrimoni cultural, assentaments humans i designacions d'ús de la terra per a activitats econòmiques ecològiques a petita escala. La designació s'emmarca sota els auspicis del programa Home i Biosfera (MAB) de la UNESCO, l'objectiu de la qual és explorar solucions per a la millora de les relacions entre les persones i els seus entorns sobre una base científica multidisciplinària. Creix la necessitat a la Regió 3 de vincular països, universitats i territoris perquè cooperin en la lluita contra els desafiaments socioeconòmics-ecològics comuns de la nova era. Després d'una anàlisi en profunditat de les inèrcies en la intersecció de la fragmentació del coneixement entre i dins de les IES, les necessitats i demandes dels ciutadans i el personal de la BR, i els marcs polítics, el Consorci es reunirà per a establir l'agenda de treball per mitjà de tallers temàtics. La idea és construir una infraestructura per al flux de coneixement compost per
(i) sistemes de TU per a la gestió i l'intercanvi de dades;
ii) eines de «ciència ciutadana per a involucrar a la societat civil com a coproductora de coneixement;
iii) formació de professors del Sud en una escola d'hivern a Europa; iv)programes de mobilitat internacional i passanties per a professors i alumnes per a dur a terme recerques col·laboratives d'estudis de casos en BR i una Escola d'Hivern per a professors i gerents de BR per a un intercanvi d'experiències. La iniciativa alinearà l'activitat de les IES de la Regió 3 amb les necessitats territorials; innovar la seva capacitat de recerca; promoure la seva internacionalització i obertura; enriquir l'experiència del seu personal; permetre l'aprenentatge mutu entre les parts interessades; Potenciar el seu CHA interdisciplinària
AcrònimeBioMed
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització15/11/1814/03/22

Socis col·laboradors

  • Aix-Marseille Université (Soci projecte)
  • MAB France (Soci projecte)
  • Université Mohamed V- Rabat (Soci projecte)
  • Université Saint-Joseph (Soci projecte)
  • UNIMED - Unione delle Università del Mediterraneo (Soci projecte)
  • Université Cadi Ayyad (UCA) (Soci projecte)
  • Ass for the Protection of Jabal Moussa (Soci projecte)
  • American University of Beirut (AUB) (Soci projecte)

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.