Building Inclusive Societies: Diversifying Knowledge and Tackling Discrimination through Civil Society Participation in Universities

  • Callén Moreu, Blanca (Investigador/a)
  • Tejada, Sandra Paola (Investigador/a)
  • Tejada, Sandra (Investigador/a)
  • Liakis, Marina (Investigador/a)
  • Callén Moreu, Blanca (Project Manager)
  • Montenegro Martinez, Marisela (PI)
  • Karina Fulladosa (Investigador/a)
  • Marina Faherty (Investigador/a)
  • Ramirez March, Alvaro (Investigador/a)
  • Encarnación Gutiérrez Rodríguez (Investigador/a)
  • Planas Piedra, Francina (Investigador/a)
  • Shareen Elnaschie (Investigador/a)
  • Myrto Tsilimpounidi (Investigador/a)
  • Christina Phoebe (Investigador/a)
  • Deanna Dadusc (Investigador/a)
  • Álvarez, Catalina (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

L'Educació Superior (ÉS) juga un paper fonamental en la configuració de les nostres subjectivitats i relacions socials. Els plans d'estudi i les pedagogies poden reproduir la discriminació; Però també tenen el potencial de promoure la inclusió social. BRIDGES aborda com les institucions d'educació superior (IES) poden abordar la discriminació i promoure la inclusió social mitjançant la construcció de relacions amb grups marginats de la societat civil. Per a aconseguir aquests objectius, BRIDGES constitueix una associació estratègica entre HEI i OSC en 4 països europeus (Espanya, Alemanya, el Regne Unit i Grècia). Afirmant el paper de la universitat com una institució que pot promoure la inclusió social, BRIDGES busca enfortir la seva relació amb les Organitzacions de la Societat Civil (*OSC). Específicament, forjant una associació estratègica entre les IES i les *OSC per a la transferència d'estratègies innovadores i curriculars.desenvolupament basat en l'experiència generalment infravalorada d'aquest últim, però inavaluable. El creixent consens que els educadors manquen de la capacitació adequada per a integrar amb èxit als migrants nouvinguts en les IES i en la societat en general inspira a BRIDGES a abordar la falta d'atenció prestada a la ciutadania democràtica i els drets humans en els plans d'estudi de les IES mitjançant eines innovadores per a enfortir les competències dels educadors d'IES futurs i actuals. Específicament, BRIDGES es basa en metodologies de Recerca Acció Participativa (PARELL) per a desenvolupar una gamma de materials orientats a fer que les IES incloguin als grups socialment marginats, en particular els ciutadans de la UE i els residents amb antecedents migratoris, que troben barreres a causa de discriminacions interseccionals basades en la "raça", l'origen ètnic, l'origen ètnic, el canvi ètnic, l'origen ètnic, el canvi ètnic i el racisme ètnic, l'origen ètnic i l'origen ètnic i la discriminació étnicaidioma, religió, estat de ciutadania, identitat i expressió de gènere, sexualitat, classe, edat i discapacitat. En particular, BRIDGES utilitza la metodologia PARELL de Produccions Narratives (NP), que consisteix en una coproducció horitzontal de coneixement que involucra a investigadors i participants de la recerca sobre una base equitativa. En la pràctica, la metodologia BRIDGES implicarà la col·laboració diària d'IES i *OSC en Sessions de Col·laboració Local mensuals, així com 4 Tallers Transnacionals en els quals els diferents nodes del projecte compartiran la seva experiència i treballaran en intercanvis productius utilitzant la metodologia de Produccions Narratives. Aquest treball presencial estarà recolzat per una interfície virtual (el BRIDGES Virtual Lab) que donarà suport al desenvolupament del projecte i facilitarà la participació d'aquells que sofreixen restriccions de mobilitat.Com a resultat del projecte, BRIDGES produirà 4 resultats:
1. BRIDGES Virtual Lab (O1), la principal eina de participació comunitària i difusió de projectes. La suite digital consta de dos elements diferents: (1) Espai de reunió virtual i campus que aprofita les plataformes i xarxes de TIC existents per a donar suport a la col·laboració transnacional dels socis i parts interessades. (2) Repositori virtual que mostra les activitats i els resultats del projecte, involucra a les parts interessades per a proporcionar comentaris i actua com un arxiu digital del coneixement generat.
2. Kit d'eines BRIDGES (O2) sobre estratègies innovadores per a desmantellar les estructures d'exclusió en els plans d'estudi d'educació superior, que poden ser utilitzades per qualsevol instructor, en qualsevol camp, en qualsevol institució d'educació superior de la UE, però també intersectorialment, per OSC i altres institucions que ofereixen programes d'educació d'adults i formació del personal.
3. Curso BRIDGES "Inclusió sense discriminació" (O3), dirigit a instructors actuals i futurs d'educació superior a la UE que, al seu torn, beneficiarà als futurs estudiants de HEI. El curs es dissenyarà utilitzant mètodes de recerca participativa adaptats al disseny curricular i proves impartides per instructors d'IES i OSC durant l'any 2 del projecte (3 ECTS).
4.Monografia de BRIDGES "Diversificant Coneixements, Construint Societats Inclusives: Teories i Mètodes de Produccions Narratives" (O3). Una monografia d'accés obert de produccions narratives en co-autoria amb els investigadors de HEI i CSO associades que treballen en les interseccions de múltiples marginacions en els llocs de recerca. El monogràfic inclourà una guia metodològica per a les produccions narratives i el disseny curricular participatiu, sistematitzant els processos propis de recerca i ensenyament del projecte.En resum, BRIDGES capacitarà als educadors perquè els seus plans d'estudi siguin més diversos i representatius de les societats europees mitjançant la inclusió de perspectives que emfatitzen els processos històrics que sustenten les exclusions socials contemporànies. Els resultats intel·lectuals d'accés obert (BRIDGES Toolkit, Curs i Monografia), així com les activitats d'aprenentatge de BRIDGES, subratllen la importància de les IES per a transformar societats desiguals en societats cohesives. El projecte desenvoluparà estratègies innovadores per a abordar la discriminació indirecta i directa en les IES als països socis, amb èmfasis en el desenvolupament curricular i la metodologia pedagògica, que després poden transferir-se a altres contextos tant dins de la UE com a nivell internacional.
AcrònimBRIDGES
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/10/1931/07/22

Socis col·laboradors

  • Sindihogar- Sindillar (Sindicat) (Soci del projecte)
  • Justus Liebig University Giessen (Soci del projecte)
  • United African Women Organization in Greece (Soci del projecte)
  • University of Brighton (Soci del projecte)
  • Prism the Gift Fund (Soci del projecte)
  • an.ge.kommen e.V (Soci del projecte)
  • Feminist Autonomous Centre for Research (Soci del projecte)

Finançament

  • Servicio Español para la Internacionalización de la Educación: 365.605,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.