Detalls del projecte
Description
L'accessibilitat i el disseny per a tothom són la base per a la vida independent i la participació plena de les persones amb discapacitat en la societat i en tots els seus àmbits com l'educació, el treball, la política, l'administració, la cultura, l'oci/esports, l'entreteniment. Per aconseguir-ho, l'accessibilitat i el disseny per a tothom s'han de convertir en part integrant dels plans d'estudis generals de l'educació superior (HE) per formar professionals a tots els nivells i en totes les àrees com ara informàtica, disseny i arts, arquitectura, enginyeria civil, audiovisual, formació del professorat, Cures i Ciències Socials, Política, Administració, Empresa, Economia i Gestió. Aquests professionals han de conèixer i tenir coneixements de directrius, estàndards i tècniques
i eines en Accessibilitat i Disseny per a Tothom i pot dissenyar, implementar, adquirir, configurar, integrar, utilitzar i mantenir serveis i productes accessibles per tal de beneficiar les persones amb discapacitat, les seves comunitats i la societat en general.
El projecte ATHENA desenvoluparem un conjunt de recomanacions sobre com integrar l'accessibilitat i el disseny per a tothom als plans d'estudis d'educació superior. Aquest serà un gran pas endavant en la promoció de la igualtat d'oportunitats i la inclusió social de les persones amb discapacitat.
L'associació del Fòrum Europeu de la Discapacitat que representa més de 100 milions de persones amb discapacitat a Europa, 4 universitats amb experiència
en accessibilitat i EURASHE, un dels actors clau de l'Espai Europeu d'Educació Superior crearà les recomanacions mitjançant l'intercanvi i el desenvolupament de noves pràctiques i mètodes. L'últim any del projecte es dedicarà a arribar a les institucions d'ESO i influir-les perquè assumin les directrius desenvolupades en el projecte.
Amb ATHENA volem transformar el sector de l'HE i oferir als estudiants una formació que inclogui els coneixements sobre accessibilitat. Aquesta voluntat
donar lloc a nous enfocaments en una varietat de professions que construiran una societat més inclusiva.
i eines en Accessibilitat i Disseny per a Tothom i pot dissenyar, implementar, adquirir, configurar, integrar, utilitzar i mantenir serveis i productes accessibles per tal de beneficiar les persones amb discapacitat, les seves comunitats i la societat en general.
El projecte ATHENA desenvoluparem un conjunt de recomanacions sobre com integrar l'accessibilitat i el disseny per a tothom als plans d'estudis d'educació superior. Aquest serà un gran pas endavant en la promoció de la igualtat d'oportunitats i la inclusió social de les persones amb discapacitat.
L'associació del Fòrum Europeu de la Discapacitat que representa més de 100 milions de persones amb discapacitat a Europa, 4 universitats amb experiència
en accessibilitat i EURASHE, un dels actors clau de l'Espai Europeu d'Educació Superior crearà les recomanacions mitjançant l'intercanvi i el desenvolupament de noves pràctiques i mètodes. L'últim any del projecte es dedicarà a arribar a les institucions d'ESO i influir-les perquè assumin les directrius desenvolupades en el projecte.
Amb ATHENA volem transformar el sector de l'HE i oferir als estudiants una formació que inclogui els coneixements sobre accessibilitat. Aquesta voluntat
donar lloc a nous enfocaments en una varietat de professions que construiran una societat més inclusiva.
Títol curt | ATHENA |
---|---|
Acrònim | ATHENA |
Estatus | Actiu |
Data efectiva d'inici i finalització | 1/01/23 → 30/06/25 |
Socis col·laboradors
- Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
- European Disability Forum Aisbl (Coordinador) (guia)
- Johannes Kepler Universität (JKU) Linz (Soci projecte)
- Masaryk University (Soci projecte)
- European University Cyprus (Soci projecte)
- Association Européenne des Institutions d'Enseignement Supérieur (EURASHE) (Soci projecte)
- Verein zur Förderung Assistierender Technologie in Europa (Associat)
- EIDD - Design for All Europe (Associat)
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.