Detalls del projecte
Descripció
L'educació escolar exerceix un paper important en el procés de socialització, inclusió social i en la construcció de la representació dels altres. L'ús de l'educació informal anés de les parets de l'escola, com els viatges escolars, és un dels principals desafiaments del sistema educatiu a Europa per als pròxims anys. De fet, els viatges escolars són àmpliament reconeguts com a eines educatives valuoses que augmenten el coneixement i proporcionen nivells més alts d'estratègies de pensament. La recerca ha destacat que els estudiants tendeixen a estar més atents quan aprenen "extra murs", mentre que des de la perspectiva dels educadors els viatges també són una contribució significativa a l'experiència d'aprenentatge, ja que són experiències educatives úniques per als joves. Viatjar, com a força social amb una capacitat transformadora a nivell social, sembla ser una eina adequada per a ajudar a prevenir i reduir conflictes i abordar de manera constructiva i de consolidació de la pau les representacions estereotipades. En aquesta perspectiva, els viatges escolars educatius que busquen trobades interculturals que contribueixen a reconsiderar els estereotips negatius i reduir els prejudicis semblen ser una eina innovadora i adaptada.L'objectiu del projecte és desenvolupar competències i habilitats interculturals entre els joves de nivell d'escola secundària de grau 10 (15 anys) mitjançant l'avaluació de representacions culturals, la preparació i realització de viatges escolars a un país soci. L'edat dels alumnes participants ha estat triada per diverses raons; Han adquirit suficients habilitats lingüístiques, però encara estan en la "fase impressionable" o en el seu desenvolupament. L'objectiu és abordar i superar els estereotips existents i reduir els prejudicis submergint als estudiants en un altre context cultural. El projecte desitja anar més enllà de les representacions culturals generals i proporcionar als estudiants una visió més profunda de les característiques culturals, com l'estil de vida, el patrimoni cultural i els hàbits socials, i comprendre les raons subjacents. El projecte abasta 4 socis acadèmics (educació, ciències polítiques i estudis de turisme) i 4 professionals de l'educació (professors i directors) de 4 regions diferents d'Europa (Bèlgica, Bulgària, Grècia i Espanya). Els participants són els alumnes de les escoles associades. Les classes seleccionades en aquestes escoles s'encarregaran (amb el suport dels seus professors i socis acadèmics) de preparar el viatge entrant. Seleccionaran les activitats i els llocs de patrimoni cultural material i/o immaterial que considerin representatius del seu país/ciutat i prepararan les visites. Cada escola té dos socis (*IN i OUT). Procedint d'aquesta manera, el projecte proporciona a cada escola associada dues experiències interculturals:- L'escola de Brussel·les viatjarà a Sofia i acollirà als alumnes de Barcelona. - L'escola de Sofia viatjarà a Atenes i acollirà a alumnes de Brussel·les- L'escola d'Atenes viatjarà a Barcelona i acollirà a alumnes de Sofia- L'escola de Barcelona viatjarà a Brussel·les i acollirà a alumnes d' Atenes.
L' objectiu central està directament relacionat amb la necessitat d'un enfocament transnacional, ja que, a més de l'experiència cognitiva positiva i constructiva, la mobilitat dels joves contribueix a la formació d'un sentit de lloc i una identitat europea a través de la construcció de ponts que abasten fronteres geogràfiques i culturals.BAS vol desenvolupar una eina estructurada per a organitzar viatges escolars educatius interculturals. Treballar amb diversos grups de diferents països ofereix la possibilitat de mesurar idees preconcebudes sobre altres cultures. Seguir a aquests grups al llarg del temps (abans, durant i després d'un viatge) brinda l'oportunitat d'avaluar els canvis en les concepcions i actituds, a causa dels viatges escolars. El projecte utilitzarà una combinació d'una enquesta en línia (que mesura el coneixement, les actituds i els estereotips) abans i després dels viatges escolars, juntament amb mesuraments de mostreig d'experiències per a mesurar les percepcions i emocions en el lloc durant els viatges escolars.Els resultats d'aquest projecte seran:
1. ajustar els estereotips dels estudiants participants i bastir ponts entre els alumnes de diferents comunitats;
2. una eina metodològica innovadora per a recopilar dades sobre percepcions i representacions culturals;
3. Coneixement científic de les variables més rellevants que influeixen en l'efectivitat dels viatges escolars educatius per a frenar els estereotips;
4. una caixa d'eines per a organitzar viatges escolars educatius, incloses directrius per a organitzar trobades interculturals entre alumnes d'aquesta edat;
5. difusió a través d'esdeveniments multiplicadors i xarxes existents;
6. una vegada finalitzada la realització dels viatges escolars interculturals provats utilitzant la caixa d'eines a nivell europeu.
El projecte pot estendre's a altres escoles de la regió/països. Proporciona una eina validada per a organitzar viatges escolars educatius eficaços per a ajustar prejudicis i estereotips i fomentar la integració europea.
L' objectiu central està directament relacionat amb la necessitat d'un enfocament transnacional, ja que, a més de l'experiència cognitiva positiva i constructiva, la mobilitat dels joves contribueix a la formació d'un sentit de lloc i una identitat europea a través de la construcció de ponts que abasten fronteres geogràfiques i culturals.BAS vol desenvolupar una eina estructurada per a organitzar viatges escolars educatius interculturals. Treballar amb diversos grups de diferents països ofereix la possibilitat de mesurar idees preconcebudes sobre altres cultures. Seguir a aquests grups al llarg del temps (abans, durant i després d'un viatge) brinda l'oportunitat d'avaluar els canvis en les concepcions i actituds, a causa dels viatges escolars. El projecte utilitzarà una combinació d'una enquesta en línia (que mesura el coneixement, les actituds i els estereotips) abans i després dels viatges escolars, juntament amb mesuraments de mostreig d'experiències per a mesurar les percepcions i emocions en el lloc durant els viatges escolars.Els resultats d'aquest projecte seran:
1. ajustar els estereotips dels estudiants participants i bastir ponts entre els alumnes de diferents comunitats;
2. una eina metodològica innovadora per a recopilar dades sobre percepcions i representacions culturals;
3. Coneixement científic de les variables més rellevants que influeixen en l'efectivitat dels viatges escolars educatius per a frenar els estereotips;
4. una caixa d'eines per a organitzar viatges escolars educatius, incloses directrius per a organitzar trobades interculturals entre alumnes d'aquesta edat;
5. difusió a través d'esdeveniments multiplicadors i xarxes existents;
6. una vegada finalitzada la realització dels viatges escolars interculturals provats utilitzant la caixa d'eines a nivell europeu.
El projecte pot estendre's a altres escoles de la regió/països. Proporciona una eina validada per a organitzar viatges escolars educatius eficaços per a ajustar prejudicis i estereotips i fomentar la integració europea.
Acrònim | BAS |
---|---|
Estatus | Acabat |
Data efectiva d'inici i finalització | 1/09/18 → 31/08/21 |
Socis col·laboradors
- 2nd General Lycium of Vrilissia (Soci del projecte)
- Go_atheneum Unescoschool Koekelberg (Soci del projecte)
- 127-MO SU V.N.DENKOGLU (Soci del projecte)
- International Business School (Soci del projecte)
- Vrije Universiteit Brussel (Universitat Lliure de Brusel·les - VUB) (Coordinador) (guia)
- Institut Escola Sant Adrià de Besòs (Soci del projecte)
Finançament
- AG Erasmus- AEF Europe: 286.417,00 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.