Better & Effective Education for Improving Transcultural Nursing Skills

Detalls del projecte

Description

La infermeria com a professió té com a objectiu proporcionar atenció transcultural respecte als valors culturals, creences i formes de vida. Amb aquest enfocament, l'individu és vist com un tot amb el seu entorn i cultura que no es poden separar. L'individu està contínuament interactuant amb el seu entorn com un actiu físic, ecològic, sociopolític i cultural. Les infermeres no han de descurar aquestes característiques mentre brinden atenció. Els valors i creences culturals són elements crucials per a satisfer de manera eficient i efectiva les necessitats dels pacients en un enfocament holístic. Des de la perspectiva de l'educació d'infermeria, aquest nou concepte no és ben conegut en països com Turquia i ja que s'ha observat que el contingut dels currículums d'educació teòrica i pràctica en els programes de llicenciatura en infermeria és inadequat.A més, les deficiències de coneixements i habilitats sorgeixen en els graduats a causa de la falta de contingut transcultural en el currículum d'infermeria. Dins de l'abast d'aquest projecte, els nostres grups objectiu són el personal acadèmic que brinda capacitació en els programes d'educació d'infermeria i els estudiants d'infermeria que estan capacitats en programes d'educació d'infermeria de llicenciatura. El personal acadèmic treballarà amb els nostres socis en altres països transnacionals per a elaborar la informació més actualitzada i rellevant sobre les habilitats d'infermeria transcultural i per a desenvolupar un pla d'estudis com a resultat d'aquests esforços. Els estudiants podran observar l'ús i les implementacions dels mètodes utilitzats als països socis, podran adquirir coneixements i habilitats culturals en aquesta àrea i desenvolupar les seves habilitats. El projecte es duu a terme de manera transnacional amb la finalitat de tancar aquesta bretxa, crear un pla d'estudis i publicacions sobre aquests mètodes innovadors als països socis, crear consciència en les institucions rellevants del nostre país i beneficiar-se d'aquests mètodes al nostre país. Tots els socis del projecte han identificat beneficis dins d'aquest projecte, que també se suma al cos de coneixements i té una naturalesa aplicativa sobre com incloure l'atenció transcultural en el currículum d'infermeria en altres països. Els socis es reuniran sis vegades en total i treballaran diligentment en el projecte. En la primera fase, els membres de la facultat de la Universitat Hasan Kalyoncu (HKU) (coordinador) i els altres socis universitaris determinaran el nivell de competència dels nostres estudiants d'infermeria en infermeria transcultural. La primera reunió de gestió del projecte (reunió de llançament) tindrà lloc en HKU, Gaziantep, Turquia. En la segona i tercera fase, els socis de la institució coordinadora, els socis nacionals i de la UE visitaran als nostres socis a la República Txeca i Espanya per a examinar el seu pla d'estudis d'educació d'infermeria sobre infermeria transcultural i compartir experiències. En la tercera fase, els socis de la UE i el soci domèstic en GU visitaran al coordinador per a executar un taller d'educació d'infermeria transcultural i observar les nostres oportunitats de capacitació pràctica en instal·lacions d'atenció mèdica en Gaziantep que estan sota l'administració de GPDH. Durant aquestes tres visites, es crearan els requisits d'un currículum d'infermeria efectiu sobre infermeria transcultural i es desenvoluparà un programa d'educació d'infermeria transcultural sobre infermeria transcultural. En la cinquena fase, s'executarà un programa intensiu de capacitació d'una setmana sobre infermeria transcultural a Bèlgica en el qual participaran estudiants de totes les institucions associades. Els membres de la facultat dels nostres socis de la UE també participaran en aquest programa de capacitació com a instructors i serà organitzat pel nostre soci belga. Després, el programa pilot de capacitació en infermeria transcultural que es desenvolupa per les contribucions de tots els socis estarà en el pla d'estudis d'infermeria de llicenciatura de grau superior en HKU (coordinador) i s'avaluaran els efectes d'aquest nou programa de capacitació. En la sisena fase, se celebrarà en Giresun una reunió sobre l'avaluació dels resultats del programa de capacitació amb la participació de tots els socis i serà organitzada pel nostre soci domèstic. En conseqüència, aquest projecte crearà un manual per a l'ús de l'Educació Transcultural en Infermeria. Aquest canvi en el currículum d'educació d'infermeria permetrà als estudiants aprendre aquests mètodes durant la seva educació d'infermeria. Es recomanarà a la nostra escola i als nostres socis que facin canvis en el pla d'estudis de l'educació d'infermeria. Els estats dels socis també informaran les parts interessades clau sobre els assoliments del projecte i les recomanacions futures. A causa del problema global de refugiats / immigrants, aquest projecte serà un exemple per a les institucions d'educació d'infermeria no sols a Turquia sinó també als països de la UE per a promoure la qualitat dels serveis mèdics prestats a aquestes poblacions minoritàries. Per tant, els estudiants utilitzaran aquests mètodes quan brindin atenció mèdica després de la graduació. Al mateix temps, les infermeres que brinden atenció mèdica seran informades sobre aquest tema. Es garantirà la consciència d'aquestes persones. Els pacients (ciutadans i refugiats) rebran serveis d'atenció mèdica qualificats.
AcrònimBENEFITS
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/09/1931/08/22

Socis col·laboradors

  • Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
  • Hasan Kalyoncu Universty (Coordinador) (guia)
  • Erasmushogeschool (Soci projecte)
  • Giresun University (Soci projecte)
  • Gaziantep Il Saglik Mudurlugu (Soci projecte)
  • Jihoceská Univerzita v Ceských Bude Jovicíh (Soci projecte)
  • University of Debrecen (Soci projecte)
  • Univerza na Primorskem/Università del Litorale (Soci projecte)

Finançament

  • Comissió Europea (CE): 201.309,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.