Asian Health Alliance: Developing High impact sustainable educational programmes for Transfusion Medicine professionals for safe blood donation and supply

Detalls del projecte

Description

Cada any, més de cent milions de persones que sofreixen accidents o malalties potencialment mortals salven la seva vida gràcies a les transfusions de components sanguinis obtinguts de generoses donacions i a la contínua evolució d'una disciplina científica encara "antiga": La Medicina Transfusional. La Medicina Transfusional (MT) és una ciència mèdica estesa per tot el món que busca l'accés universal dels pacients a sang i components sanguinis suficients i assegurances. Aquest objectiu s'ha aconseguit pràcticament en molts països, amb un alt grau d'harmonització de la qualitat a Europa i Amèrica del Nord. Per contra, encara no s'ha aconseguit en altres parts del món, com Amèrica Central i del Sud i Àsia. Per a aconseguir els objectius de l'OMS, és necessari millorar la competència del personal en medicina transfusional per a aconseguir l'objectiu de "accés universal a sang i productes sanguinis segurs per a transfusió". El personal ha de desenvolupar la seva competència en molts aspectes. La majoria dels professionals sanitaris d'Àsia només reben una formació inicial abans d'incorporar-se als serveis de transfusió de sang i ocasionalment reben formació a través de tallers i formació en el servei. Els següents socis integraran un nou consorci: - Dos IES sòcies d'Europa: Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Espanya i Universitat de Groningen (GU), NL - El Banc de Sang i Teixits (BST - Serveis de Sang i Teixits) de Catalunya Espanya. - Dos IES associades de l'Índia (BML Munjal University, Delhi (NCR) i Bharatiya Skills Development University, Jaipur) - Tres IES de Sri Lanka (Universitat de Jaffna, Universitat Rajarata de Sri Lanka, Universitat de Peradeniya) - The National Blood Transfusion Services (NBTS), Colombo. - L'Associació Asiàtica de Medicina Transfusional (AATM) Aquest consorci desitja emprendre aquest desenvolupament de capacitats per a aconseguir dos objectius principals: i) Millorar les competències dels professionals que treballen en el camp de la medicina transfusional per a fer més segura una transfusió de sang i salvar precioses vides humanes i, ii) millorar l'harmonització de la pràctica de la medicina transfusional dins dels països asiàtics. El projecte integrarà els coneixements d'Àsia i Europa en el desenvolupament de programes d'educació en MT i proporcionarà als socis asiàtics equips sofisticats que facilitaran les tasques d'educació i l'aplicació del model a llarg termini. La posada en comú de coneixements i la construcció d'instal·lacions flexibles i actualitzades fan que els objectius descrits siguin assolibles i realistes. El consorci creu que aquest programa millorarà la situació actual a Sri Lanka, l'Índia i Àsia-Pacífic pel que fa a la gestió de les malalties hematològiques.
AcrònimTRANSMED
EstatusActiu
Data efectiva d'inici i finalització1/03/2328/02/26

Socis col·laboradors

• Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) (guia)
  • Rijksuniversiteit Groningen (RUG) (Soci projecte)
  • Banc de Sang i Teixits (BST-BTB) (Soci projecte)
  • University of Jaffna (JFN) (Soci projecte)
  • University of Peradeniya (UoP) (Soci projecte)
  • Rajarata University of Sri Lanka (RJT) (Soci projecte)
  • Asian Association Of Tranfusion Medicine (AATM) (Soci projecte)
  • Bhartiya Skill Development University (BSDU) (Soci projecte)
  • BML Munjal University (BMU) (Soci projecte)
  • Ministry of Health and Nutrition (NBTS) (Soci projecte)

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.