Alternança de codis en el procés d'adquisició de primeres i segones llengües

Detalls del projecte

Descripció

Aquest projecte és una anàlisi de l'alternança de l'anglès, castellà o català en tres grups de subjectes diferents: sis adults bilingües de Gibraltar, sis nens que aprenen dues llengües simultàniament i sis adults que aprenen una segona llengua. Els objectius que es plantegen són esbrinar si l'estructura sintàctica dels tres grups és semblant, entendre com i quan les restriccions sintàctiques d'alternança en dues llengües són adquirides, i analitzar les funcions pragmàtiques i comunicatives de l'alternança de llengües utilitzat per cada un dels grups. En concret es proposa examinar dos fenòmens diferents en relació a l'alternança de llengües. Primer s'ha de tenir en compte la importància de l'edat en el procés d'adquisició de l'alternança i, per un altre costat, s'estudia el grau de competència lingüística.
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització30/09/9430/09/96

Finançament

  • Dirección General de Investigación Científica y Técnica (DGICyT): 7.109,97 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.