Adolescents immigrats a Catalunya i construcció de la identitat cultural. Trajectòries de vida i processos d'inclusió

  • Essomba Gelabert, Miquel Angel (PI)
  • Mota Moya, Pau (Becari/a)
  • Domínguez Álvarez, Cristina (Col.laborador/a)
  • Ruiz Haro, Isidoro (Col.laborador/a)
  • Santos Alfonso, Montserrat (Col.laborador/a)
  • Casals Couturier, Muriel (Investigador/a)
  • Casas Vilalta, Montserrat (Investigador/a)
  • Garcia Rovira, Maria Pilar (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

Aquest projecte de recerca es proposa construir coneixement sobre les diverses formes en què els adolescents de família immigrada elaboren la seva identitat cultural, amb la finalitat d'establir pautes i propostes d'intervenció educativa que els ajudin a evitar, a causa de la interacció social en contextos multiculturals, l'exclusió social per motius d'ètnia o cultura. La recerca es du a terme en Quatre fases. Una primera fase està destinada a recollir informació qualitativa sobre com construeixen aquests adolescents la seva identitat cultural. La segona fase consisteix en elaborar de forma fonamentada i d'acord amb la informació obtinguda, un programa d'activitats educatives per aplicar. Aquesta fase es complementa amb una tercera d'experimentació del programa i avaluació dels resultats obtinguts, per poder dedicar-se posteriorment a la quarta i última, centrada en la difusió entre tots els centres de secundària vinculats a l'institut de Ciències de l'Educació de la UAB
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització9/05/068/05/07

Finançament

  • Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR): 4.500,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.