Detalls del projecte
Descripció
Un dels tipus de retards del llenguatge són els d'índole cognoscitiva. Podem adscriure'ls a dèficits en la capacitat de simbolitzar. Les investigacions sobre l'emergència del símbol i els seus pre-requisits han seguit fins avui la via oberta per Piaget. Aquesta perspectiva no considera la dimensió intermental que caracteritza l'ús social i, més concretament, l'adquisició del símbol. És en aquest context on apareix com a necessari estudiar les interaccions comunicatives nen-adult. La nostra investigació tracta d'aprofundir els inicis de la funció simbòlica i ultrapassar el marc de Piaget, és a dir, d'incorporar-hi aquells intercanvis ("joint activity formats" de Bruner) que es produeixen a partir dels nous o deu mesos (fase d'intersubjectivitat secundària de Trevarthen). Pretenem donar cabuda dins el marc teòric del símbol a la seva dimensió motivacional i cooperativa. Estudiarem comparat
| Estatus | Acabat |
|---|---|
| Data efectiva d'inici i finalització | 13/07/89 → 13/07/92 |
Finançament
- Dirección General de Investigación Científica y Técnica (DGICyT): 20.224,10 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.