16-19. Transicions dels joves després de l'escola obligatòria

Detalls del projecte

Descripció

El projecte que vam presentar pretén ser la continuïtat d'un treball desenvolupat en el marc del GRET (Grup d'Investigació Educació i Treball) a partir fonamentalment de tres investigacions finalitzades recentment: Educational Expansion and Labour Market; L'absentisme escolar en zones socialment desfavorides i De la contrarreforma de la formació professional de la LGE a la contrarreforma de la LOGSE. El projecte té com finalitat desenvolupar tres eixos d'investigació: a) Analitzar els itineraris de l'ensenyament obligatori a la post-obligatòria a través d'una anàlisi dels fluixos de l'alumnat entre l'ESO i el batxillerat o la formació professional i les sortides dels alumnes del sistema educatiu al mercat de treball o a dispositius de formació per a la inserció laboral. b) Analitzar la incidència dels comportaments dels joves després de l'ensenyament obligatori sobre el sistema educatiu, i les respostes dels sistemes educatius davant les decisions i estratègies dels alumnes. Comparar aquesta incidència i aquesta resposta en diferents realitats territorials, dintre del territori espanyol i amb altres països europeus. c) Analitzar la influència de la desigualtat social en les trajectòries formatives dels joves, i com articulan la presa de decisions.
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització20/11/0319/11/06

Finançament

  • Ministerio de Ciencia y Tecnología (MCYT): 36.800,00 €
  • Ministerio de Ciencia y Tecnología (MCYT): 3.400,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.