Ús de la literatura infantil en la integració sociocultural i l'aprenentatge de llengua dels infants nouvinguts en l'àmbit escolar

Detalls del projecte

Descripció

Aquest projecte pretén desenvolupar eines metodològiques i elements d'anàlisis adients per al disseny de situacions didàctiques d'utilització de llibres i textos literaris en el procés d'aprenentatge lingüístic o d'integració sociocultural dels infants nouvinguts en el marc escolar. Es tractaria de portar a terme un estudi exploratori centrat a aules de primària i primers cursos de la secundaria obligatòria, per tal que es puguin testar els instruments de recerca i obtenir les dades necessàries per a l'elaboració d'un projecte de recerca per a les properes convocatòries competitives. En concret ens proposem:1. Recollir un corpus de dades sobre els tipus de llibres infantils que resulten més adequats per a objectius fixats, tant en relació a l'adquisició lingüística, com en l'establiment de representacions de pertinença interculturals dels infants. 2. Recollir un corpus de dades sobre les estratègies didàctiques i actuacions a l'aula que poden potenciar aquests efectes, amb especial atenció a les situacions de lectura compartida.3. Establir les categories pertinents de mesura d'aquests aspectes que es puguin utilitzar en la recerca
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització19/07/0618/07/07

Finançament

  • Universitat Autònoma de Barcelona (UAB): 6.000,00 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.