Detalls del projecte
Descripció
Aquest projecte pretén desenvolupar eines metodològiques i elements d'anàlisis adients per al disseny de situacions didàctiques d'utilització de llibres i textos literaris en el procés d'aprenentatge lingüístic o d'integració sociocultural dels infants nouvinguts en el marc escolar. Es tractaria de portar a terme un estudi exploratori centrat a aules de primària i primers cursos de la secundaria obligatòria, per tal que es puguin testar els instruments de recerca i obtenir les dades necessàries per a l'elaboració d'un projecte de recerca per a les properes convocatòries competitives. En concret ens proposem:1. Recollir un corpus de dades sobre els tipus de llibres infantils que resulten més adequats per a objectius fixats, tant en relació a l'adquisició lingüística, com en l'establiment de representacions de pertinença interculturals dels infants. 2. Recollir un corpus de dades sobre les estratègies didàctiques i actuacions a l'aula que poden potenciar aquests efectes, amb especial atenció a les situacions de lectura compartida.3. Establir les categories pertinents de mesura d'aquests aspectes que es puguin utilitzar en la recerca
Estatus | Acabat |
---|---|
Data efectiva d'inici i finalització | 19/07/06 → 18/07/07 |
Finançament
- Universitat Autònoma de Barcelona (UAB): 6.000,00 €
Fingerprint
Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.