Ús comunicatiu de l'anglès en tasques interdisciplinàries en el segon cicle de l'ensenyament primari

  • Caballero De Rodas Gonzalez, Beatriz (PI)
  • Escobar Urmeneta, Cristina (Investigador/a)
  • Sánchez Sola, Antonio (Investigador/a)

Detalls del projecte

Descripció

Malgrat la importància donada actualment als enfocaments interdisciplinaris per a l'ensenyament de la llengua, manquen estudis sobre l'aplicació d'aquests enfocaments amb alumnes de primària. A la fi d'aportar propostes metodològiques que millorin l'ensenyament de les llengües estrangeres en el segon cicle de l'educació primària, es pretén verificar la hipòtesi segons la qual la realització de tasques interdisciplinàries afavoreix l'ús comunicatiu de l'anglès a l'aula. El projecte constarà de tres fases. En la primera es dissenyaran els materials per a la realització de les tasques interdisciplinàries i es començarà a treballar amb dos grups de tercer de primària. En la segona fase es realitzarà l'experimentació amb els materials dissenyats i es recolliran les dades mitjançant l'observació directa, les notes de camp, els diaris de classe, els enregistraments en àudio i vídeo i les entrevistes amb el professorat. En la tercera, s'analitzaran els resultats obtinguts i s'elaboraran les conclusions aplicables a la pràctica docent. Aquest estudi quedaria emmarcat en la línia de la investigació etnogràfica, que duu a terme una anàlisis qualitativa de la realitat observada
EstatusAcabat
Data efectiva d'inici i finalització1/01/9531/12/96

Finançament

  • Universitat Autònoma de Barcelona (UAB): 4.207,08 €

Fingerprint

Explora els temes de recerca tractats en aquest projecte. Les etiquetes es generen en funció dels ajuts rebuts. Juntes formen un fingerprint únic.