Projectes per any
Perfil personal
Experiència relacionada amb els SDG de les Nacions Unides
El 2015, els estats membres de l’ONU van acordar 17 objectius globals de desenvolupament sostenible (SDG) per acabar amb la pobresa, protegir el planeta i garantir la prosperitat per a tothom. El treball d'aquesta persona contribueix als següents SDG:
Educació / qualificació acadèmica
Doctor/a, Doctor en Sociologia, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Data d'adjudicació: 24 d’oct. 2004
Posicions externes
Consultor docente, Universitat Oberta de Catalunya
15 de set. 2009 → …
Postdoctoral Fellow, Institut Universitari Europeu (IUE)
15 de set. 2006 → 15 de set. 2008
Profesor Asociado, Departament de Sociologia
1 de febr. 2005 → 15 de set. 2006
Tècnic Superior de Suport a la Recerca, Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP)
30 d’oct. 2004 → 1 de set. 2006
Becario FPI (MEC), Departament de Sociologia
1 de des. 1999 → 1 de des. 2003
Fingerprint
- 1 Perfils similars
Projectes
- 14 Acabat
-
Les raons i les realitats de la tria d'escola de les famílies estrangeres a la ciutat de Barcelona i els seus efectes sobre la igualtat d'oportunitats en l'àmbit educatiu.
Alegre Canosa, M. A. (PI), Benito Perez, R. (Investigador/a), Chela Alvarez, X. (Investigador/a), Gonzalez Motos, S. (Investigador/a), Palaudàries Martí, J. M. (Investigador/a), Serra Salame, C. (Investigador/a) & Subirats Humet, J. (Investigador/a)
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR)
23/03/11 → 14/07/12
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
Efectes de la composició social dels centres d'ensenyament obligatori sobre el rendiment i les expectatives de l'alumnat d'origen estranger.
Alegre Canosa, M. A. (PI), Alcalde Campos, R. (Investigador/a), Benito Perez, R. (Investigador/a), Chela Alvarez, X. (Investigador/a), Gonzalez Motos, S. (Investigador/a), González Balletbó, I. (Investigador/a) & Subirats Humet, J. (Investigador/a)
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR)
12/04/10 → 11/04/11
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
Factores de desarrollo, política educativa y logros formativos en los países avanzados. Un análisis internacional en clave de excelencia y equidad en educación.
Alegre Canosa, M. A. (PI)
30/03/10 → 31/12/13
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
Regímenes escolares y equidad educativa. Una aproximación comparativa apoyada en encuestas internacional y estudios de caso.
Alegre Canosa, M. A. (PI), Albaiges Blasi, B. (Altres), Chela Alvarez, X. (Investigador/a contractat/da), Serra Salame, C. (Investigador/a contractat/da), Benito Perez, R. (Investigador/a), Gonzalez Motos, S. (Investigador/a), González Balletbó, I. (Investigador/a) & Palaudàrias Martí, J. M. (Investigador/a)
Ministerio de Ciencia e Innovación (MICINN)
1/01/10 → 31/12/11
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
Xarxes interculturals als centres de secundària: una anàlisi dels aspectes organitzatius i pedagògics afavoridors de la integració relacional dels alumnes immigrants.
Subirats Humet, J. (PI), Alcalde Campos, R. (Investigador/a), Alegre Canosa, M. A. (Investigador/a), Benito Perez, R. (Investigador/a), Chela Alvarez, X. (Investigador/a), Gonzalez Motos, S. (Investigador/a) & González Balletbó, I. (Investigador/a)
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR)
10/03/09 → 24/07/10
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
School educational project as a criterion of school choice: discourses and practices in the city of Barcelona
Benito, R., Alegre, M. À. & Gonzàlez, I., 1 de gen. 2014, In: Journal of Education Policy. 29, 3, pàg. 397-420Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
14 Cites (Scopus) -
School segregation and its effects on educational equality and efficiency in 16 OECD comprehensive school systems
Benito, R., Alegre, M. À. & Gonzàlez-Balletbò, I., 1 de febr. 2014, In: Comparative Education Review. 58, 1, pàg. 104-134Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
62 Cites (Scopus) -
Youth education attainment and participation in Europe: The role of contextual factors and the scope of education policy
Alegre, M. À. & Benito, R., 1 de març 2014, In: European Journal of Education. 49, pàg. 127-143Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
7 Cites (Scopus) -
Initial school experiences of immigrant students: Beginnings which impact
Alegre, M. À., Benito, R. & Motos, S. G., 1 de des. 2012, In: Educacion XX1. 15, 2, pàg. 137-158Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
6 Cites (Scopus) -
'The best school for my child?' Positions, dispositions and inequalities in school choice in the city of Barcelona
Alegre, M. À. & Benito, R., 1 de nov. 2012, In: British Journal of Sociology of Education. 33, 6, pàg. 849-871Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
25 Cites (Scopus)
Tesi
-
El contacte intercultural d'origen escolar: reflexions sobre les condicions de la integració dels joves d'origen magribí a l'espai social juvenil
Alegre Canosa, M. Á. (Autor), Bonal Sarro, F. X. (Director/a), 1 de gen. 2002Tesi d’estudis: Projecte final de carrera (TFG)
-
Geografies adolescents a secundària. Els posicionaments dels fills i filles de famílies d'origen immigrat en els marcs relacionals i culturals articulats en l'àmbit escolar
Alegre Canosa, M. Á. (Autor), Bonal Sarro, F. X. (Director/a), 13 de gen. 2005Tesi d’estudis: Tesi doctoral