Projectes per any
Perfil personal
Interessos de recerca
Llicenciat en Psicologia i Pedagogia, Doctor en Ciències de l'Educació per la Universitat Autònoma de Barcelona, és Catedràtic de Didàctica i Organització Escolar. Està adscrit al Departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona des de setembre del 1983.
Especialista en avaluació de programes, innovació formativa, formació per al treball i formació de professionals de la formació, ha exercit la seva activitat docent i investigadora universitària i extrauniversitària en aquests camps, tant en llicenciatura, doctorats, màsters i postgraus, nacionals i internacionals
D'aquesta activitat se'n deriven més de 290 publicacions en format de llibres, capítols de llibres i articles de revistes especialitzades. Ha dirigit 43 tesis doctorals i ha presentat més de 200 ponències i comunicacions a congressos, tant nacionals com internacionals.
És membre del Grup CIFO (Col·lectiu de recerca en Formació Ocupacional) des de la seva creació 1991 i Coordinador General des del 2001 al 2021. Aquest Grup de recerca universitària està consolidat i acreditat per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca del Departament d' Universitats, Investigació i Societat de la Informació (Generalitat de Catalunya), des del 2005-2008 (2005-SGR01020, Resolució del 18 octubre 2005; Renovació 2009-2013: 2009-SGR0512, Resolució del 3 de juliol 2009; : 2014-SGR0617, Resolució del 7 de maig 2014;Renovació 2017-2020: 2017-SGR0357, Resolució del 5 de febrer de 2018, i compta amb renovació d'acreditació per al període 2021-24: 2021-2 de gener del 2022. També ha estat investigador principal al si de referit grup amb projectes d'R+D+I competitius, finançats, tant nacionals com internacionals, i també ha dirigit convenis i contractes de col·laboració amb diferents organismes locals, autonòmics, nacionals i internacionals.
Al llarg de la seva trajectòria ha realitzat gestió universitària com a Secretari del Departament, Coordinador del Programa Doctorat en Educació; Coordinador de Tercer Cicle del Departament de Pedagogia Aplicada; Coordinador del Màster Oficial de Recerca en Educació, UAB; Director del Doctorat en Qualitat i Processos d'Innovació Educativa; Director del Postgrau i Màster de Formació de Formadors, UAB.; Coordinador de l'Àrea de Didàctica i Organització Educativa del Dept. Pedagogia Aplicada, Director del Departament de Pedagogia Aplicada de la Facultat de Ciències de lEducació de la UAB.
Ha participat i participa en treballs d'avaluació amb l'Axència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Galícia ACSUG de la Comunitat de Galícia, (2013- continua); Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Castella i Lleó (ACSUCYL); Agència Nacional d'Avaluació i Prospectiva (ANEP). MEC. (2007- continua); Universitat Complutense de Madrid. Vicerectorat d'Innovació i EEES Comitè per a la Millora de la Docència, Avaluador (2007) i l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca. Comissió Avaluació (2007- contínua).
És soci de Societat Espanyola de Pedagogia, des del 2008; European Educational Research Association -EERA, des del 2008; Xarxa Internacional Ecologia de Saberes (RIES), membre fundador, 2007; Associació per a la creativitat, 2000; RIET Xarxa Internacional d'Educació per al Treball, 2016.
Forma part d'una vintena de Consells Científics i Editorials de Revistes especialitzades a l'àmbit de les Ciències de l'Educació a Espanya i altres països. Ha estat Director-Editor de la Revista EDUCAR (Q2), en el període del 2016 al 2022.
https://orcid.org/0000-0001-9044-8826
http://www.researcherid.com/rid/P-1194-2015
https://www.researchgate.net/profile/Jose_Fernandez27
Bellaterra (Barcelona) gener de 2023.
Experiència relacionada amb els SDG de les Nacions Unides
El 2015, els estats membres de l’ONU van acordar 17 objectius globals de desenvolupament sostenible (SDG) per acabar amb la pobresa, protegir el planeta i garantir la prosperitat per a tothom. El treball d'aquesta persona contribueix als següents SDG:
Educació / qualificació acadèmica
Doctor/a, Filosofia i Lletres (C.C. Educació), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Data d'adjudicació: 13 d’oct. 1987
Llicenciat/da amb grau, Filosofía y Letras (Ciencias de la Educación), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Data d'adjudicació: 15 de juny 1983
Llicenciat/da, Filosofía y Letras (Psicología), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Data d'adjudicació: 15 de juny 1980
Posicions externes
Prof. titular d´universitat, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
2 d’ag. 1989 → 20 de des. 1999
Prof. titular interino, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 de gen. 1987 → 1 de gen. 1989
Prof. ayudante de Univ., Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 d’oct. 1983 → 1 de gen. 1987
Prof. de enseñanzas artísticas, Escuela de Artes y Oficios
1 de gen. 1980 → 1 de gen. 1983
Fingerprint
- 1 Perfils similars
Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys
-
La formación de profesionales de la educación y diversidad sexo-genéricas. Percepciones y practicas educativas hacia la inclusión del alumnado LGBTIQ+
Jurado de los Santos, P. (PI), Costa, R. S. (Investigador/a Principal 2), COLMENERO RUIZ, M. J. (Investigador/a), Navio Gamez, A. (Investigador/a), SANCHEZ SAINZ, M. (Investigador/a), Tejada Fernández, J. (Investigador/a), VALLE FLOREZ, R. E. (Investigador/a), del Barrio Aranda, L. (Col.laborador/a), Mauri Medrano, M. (Col.laborador/a), Lafuente Carrasco, Á. (Col.laborador/a), PENNA TOSSO, M. (Col.laborador/a), Calzas Ferrando, V. (Col.laborador/a) & Soriano Jiménez, M. (Col.laborador/a)
1/09/22 → 31/08/25
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
Influencia de los comportamientos disruptivos en el frascaso escolar de los alumnos de ESO. Hacia un modelo de orientación centrado en la institución educativa (CDESO&~FEDU)
Jurado de los Santos, P. (PI), Ferrandez Lafuente, M. E. (Investigador/a), Justiniano Dominguez, M. D. (Investigador/a), Mas Torello, O. (Investigador/a), Moreno Oliver, F. J. (Investigador/a), Navio Gamez, A. (Investigador/a), Olmos Rueda, P. (Investigador/a), Pérez Romero, A. (Investigador/a), Ruiz Bueno, C. (Investigador/a), Sánchez Asín, A. (Investigador/a) & Tejada Fernández, J. (Investigador/a)
Ministerio de Ciencia e Innovación (MICINN)
1/01/11 → 30/06/14
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
FOOD SKILLS. Reconocimiento de competencias y cualificaciones en las industrias alimentarias de la Unión Europea
Tejada Fernández, J. (PI) & Campos Panero, A. (CoPI)
13/05/10 → 10/09/10
Projecte: Projecte Internacional de Recerca
-
EQF-SPREAD. Proposals for the implementation and development of the Sectorial and National Qualifications Framework
Tejada Fernández, J. (PI) & Campos Panero, A. (CoPI)
13/05/10 → 28/02/12
Projecte: Projecte Internacional de Recerca
-
Formateurs des professionnels de santé en Europe: Quelles qualifications. Quelles compétences.
Pont Barcelo, E. (PI), Ferrandez Lafuente, M. E. (Investigador/a), Jurado de los Santos, P. (Investigador/a), Mas Torello, O. (Investigador/a), Navio Gamez, A. (Investigador/a), Ruiz Bueno, C. (Investigador/a) & Tejada Fernández, J. (Investigador/a)
1/08/09 → 31/07/11
Projecte: Projecte Internacional de Recerca
-
Presentación: Ecologías de aprendizaje: oportunidades para la formación en la sociedad en red
González Sanmamed, M., Tejada-Fernández, J. & Fernández Cruz, M., 24 de juny 2021, In: Educatio Siglo XXI. 39, 2, pàg. 13-18 6 pàg.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert2 Descàrregues (Pure) -
Evaluación del ajuste entre las competencias académicas y las profesionales de los titulados del grado de Diseño Gráfico: hacia un dispositivo de diagnóstico
Massaguer Busqueta, L. & Tejada Fernandez, J., 29 de gen. 2021, In: Educar. 57, 1, pàg. 15-34 20 pàg.Títol traduït de la contribució :Avaluació de l'ajustament entre les competències acadèmiques i les professionals dels titulats del grau de Disseny Gràfic: cap a un dispositiu de diagnòstic: Towards a diagnostic device Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert5 Cites (Scopus) -
Estándares pedagógicos y su integración en los proyectos formativos de las carreras de pedagogía.
Verdugo Penaloza, A., Tejada-Fernández, J. & Navio Gamez, A., 13 de maig 2021, In: Estudios Pedagógicos (Valdivia). XLVII, 1, pàg. 133-155 22 pàg.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert2 Cites (Scopus)2 Descàrregues (Pure) -
Valoración de la formación de los estándares pedagógicos según estudiantes de pedagogía
Verdugo Penaloza, A., Tejada Fernandez, J. & Navio Gamez, A., 1 de gen. 2021, In: Perfiles Educativos. 43, 171, pàg. 117-135 19 pàg.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert1 Citació (Scopus)2 Descàrregues (Pure) -
La maestra de educación infantil en sus primeros años de trabajo: de la formación inicial al ejercicio de la profesión.
Tejada-Fernández, J., Blanch Gelabert, S. & Robinson Seisdedos, M. S., 28 d’abr. 2021, In: Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana. 58, 1, pàg. 1-17 17 pàg., 1.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert2 Cites (Scopus)
Tesi
-
Variables para el análisis y la valoración de la educación "en" y "para" la creatividad
Tejada Fernández, J. (Autor), Ferrández Arenaz, A. (Director/a), 1 de gen. 1987Tesi d’estudis: Tesi doctoral
-
Suiza y su educación
Tejada Fernández, J. (Autor), Ferrández Arenaz, A. (Director/a), 1 de gen. 1983Tesi d’estudis: Tesina (TFM)