• Telèfon93 581 2013
  • Entrada Nord Edifici de Ciències

08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

Disposat a parlar amb els mitjans de comunicació

Calculat sobre la base del núm. de les publicacions emmagatzemades a Pure i cites de Scopus
1986 …2024

Producció científica per any

Perfil personal

Interessos en recerca

Dr. Francisco Javier Sancho Lafuente, is Professor of Chemical Engineering at the Engineering School at UAB. His research focuses on Biotechnology Environmental Engineering. He was Director of the Department of Chemical Engineering in 2004-2010. He is a member of various committees of evaluation (research projects and teaching staff). He was coordinator of the degree of Chemical Engineering (2010-2013). He has participated in 30 competitive projects (Spanish and European) in the fields of biotechnology and especially in environmental engineering. He has participated in 50 R+D projects with companies and/or public administrations, being the principal investigator in 32. His research is focused on environmental engineering and more specifically in the design and use of biological systems for the treatment of liquid and gaseous effluents. As a result of this activity he has published over 135 articles indexed with over 2750 citations (h-index:32). He has participated in over 100 international conferences. He is the Director of Technology Center for Comprehensive Treatment of gaseous emissions, liquid effluents and solid waste (BIO-GLS), member of the Technology Network TECNIO. He is the Head of the research group treatment of liquid effluents and gaseous (GENOCOV). In 2009, He found with others professors and formers PhD students the company AERIS Tecnologías Ambientales. His main research areas are: Nutrient Removal of Municipal Wastewaters (Nitrogen removal Modelling & Control, Advanced monitoring & control, Phosphorous removal modelling, SBR, Respirometry); Biological Treatment of Industrial Wastewaters (High straight biological nitrogen removal, Inhibition monitoring & modelling, Coupling Advanced oxidation process & biological treatments, Advanced monitoring & control); Treatment of polluted gases (Jet-venture scrubber, Degradation of H2S & NH3, Degradation of VOC, Degradation of recalcitrant compounds).

Experiència relacionada amb els SDG de les Nacions Unides

El 2015, els estats membres de l’ONU van acordar 17 objectius globals de desenvolupament sostenible (SDG) per acabar amb la pobresa, protegir el planeta i garantir la prosperitat per a tothom. El treball d'aquesta persona contribueix als següents SDG:

• ODS 7 - Energia neta i assequible
  • ODS 11 - Ciutats i comunitats sostenibles
  • ODS 12 - Consum i producció responsables
  • ODS 13 - Lluita contra el canvi climàtic

Educació / qualificació acadèmica

Doctor/a, Ciencias (Quimica), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

Data d'adjudicació: 19 de març 1988

Llicenciat/da, Ciencias Químicas, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

Data d'adjudicació: 1 de juny 1982

Posicions externes

Titular Escuela Universitaria, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

1 de gen. 19881 d’oct. 1990

Ayudante de Facultad LRU, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

1 d’oct. 19861 de gen. 1988

Profesor ayudante de clases prácticas, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

1 de febr. 19841 de set. 1986

Fingerprint

Consulta els temes de recerca on Francisco Javier Lafuente Sancho està actiu. Aquestes etiquetes temàtiques provenen de treballs d’aquesta persona. Junts formen un fingerprint únic.
  • 1 Perfils similars

Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys

Col·laboració externa recent a nivell de país Feu una immersió en els detalls fent clic als punts.