Acceptar estudiants de doctorat

    Projectes de doctorat

    Análisis de Políticas Públicas y su Gestión Social

    Gestión Social mediante Tecnologías Generativas (Inteligencia Artificial, Algoritmos, Smart Devices...)

    Disposat a parlar amb els mitjans de comunicació

    Calculat sobre la base del núm. de les publicacions emmagatzemades a Pure i cites de Scopus
    20112024

    Producció científica per any

    Perfil personal

    Interessos de recerca

    Actualment sóc professor agregat en la Universitat Autònoma de Barcelona, en el Departament de Psicologia Social; encara que mantinc un gran diàleg acadèmic amb investigadors i centres internacionals, especialment de Xile.

    La meva línia de recerca s'enfoca en les polítiques públiques de l'àmbit educatiu i de l'àmbit epidemiològic, analitzant com aquestes polítiques aterren en la societat i les seves conseqüències per a la ciutadania no experta en el disseny polític, però que quotidianament es veu afectada per les implicacions d'aquest. A més, també investigo el paper i els rols que la societat i els diferents grups que la conformen (institucions, organismes governamentals, associacions internacionals, escoles, laboratoris…) juguen en la definició de la tecnologia i el seu desplegament en les pràctiques quotidianes de les persones. Com a resultats concrets, he participat de les modificacions parlamentàries en la tramitació de lleis sobre el sentit del públic en educació, o en les normatives sobre violència escolar del govern de Xile.

    Entre 2017 i 2020 vaig ser research professor en el Centre de Recerca per a l'Educació Inclusiva de la Universitat Catòlica de Valparaíso (Xile), on també vaig ser professor agregat. En aquesta etapa vaig aconseguir un projecte I+D competitiu del qual vaig ser #IP (FONDECYT 11190195) sobre participació ciutadana en polítiques públiques i vaig ser coinvestigador d'un altre I+D sobre gestió pública en infància i educació (FONDECYT 1191015, 2019-2022). Des de 2020 sóc professor en la Universitat Oberta de Catalunya, destacant tres fites: 1) la docència interdisciplinària en els graus de Psicologia i Relacions Laborals, 2) la tutorització d'estudiants del pràcticum i els TFGs, respectivament, i 3) el projecte I+D competitiu sobre teletreball, gènere i sostenibilitat social, del qual sóc co-investigador (PID2021-127076OB-I00, 2021-2025, AEI).

    En conjunt, aquests fets han contribuït a la comprensió del paper de la societat i els seus individus en la transformació social:

    A nivell acadèmic, mitjançant les publicacions científiques (dipositades en accés obert) amb diferents grups de recerca a Xile i Espanya i congressos internacionals; que donen compte de les tensions, contradiccions i traduccions locals que les escoles i comunitats locals fan de les polítiques. A més, un TFG que vaig supervisar va guanyar un premi pel millor contingut social; he codirigit dues tesis doctorals del programa en Estudis Socials d'Amèrica Llatina de la Universitat Nacional de Córdoba (Argentina), fruit de les quals, les doctorades ara són professores en la Universitat de Valparaíso; i també he publicat diferents materials docents fruit del treball científic realitzat.
    A nivell polític, per exemple, mitjançant els policy briefs i discussions parlamentàries on vaig participar en les exposicions de les evidències científiques sobre com docents, estudiants i equips directius entenen i es fan càrrec de les lleis i normatives.
    A nivell social, mitjançant les participacions en formacions amb docents, en activitats amb el Col·legi de Professors de Xile, mitjançant columnes d'opinió, difusió en mitjans de resultats de recerca, o en el diàleg directe amb escoles i altres participants. En totes elles, l'objectiu va ser dialogar i exposar els resultats científics a la societat general.

    Experiència relacionada amb els SDG de les Nacions Unides

    El 2015, els estats membres de l’ONU van acordar 17 objectius globals de desenvolupament sostenible (SDG) per acabar amb la pobresa, protegir el planeta i garantir la prosperitat per a tothom. El treball d'aquesta persona contribueix als següents SDG:

    • ODG 3 – Bona salut i benestar
    • ODG 4 – Educació de qualitat
    • ODG 8 – Treball digne i creixement econòmic
    • ODG 10 – Reducció de les desigualtats
    • ODG 13 – Lluita contra el canvi climàtic
    • ODG 16 - Pau, justícia i institucions fortes

    Educació / qualificació acadèmica

    Doctor/a, Persona i Societat en el Món Contemporani

    1 de set. 201425 de set. 2017

    Data d'adjudicació: 25 de set. 2017

    Màster, Investigació i Intervenció Psicosocial

    1 de set. 201315 de jul. 2014

    Data d'adjudicació: 15 de jul. 2014

    Llicenciat/da, Psicologia, Universitat d'Almeria (UAL)

    1 de set. 200815 de jul. 2013

    Data d'adjudicació: 15 de jul. 2013

    Posicions externes

    Professor lector, Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Psicologia

    1 de set. 202024 de set. 2024

    Editor associat Psicoperspectivas

    30 de juny 2020 → …

    Investigador postdoctoral, Escuela de Psicología. Pontificia Universidad Católica de Valparaíso

    1 de gen. 201830 d’ag. 2020

    Fingerprint

    Consulta els temes de recerca on Enrique Baleriola Escudero està actiu. Aquestes etiquetes temàtiques provenen de treballs d’aquesta persona. Junts formen un fingerprint únic.
    • 1 Perfils similars

    Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys

    Col·laboració externa recent a nivell de país Feu una immersió en els detalls fent clic als punts.