Grup d'Investigació en Estrès i Salut - GIES

  • Adreça postalMostrar al mapa

    Edifici B. Campus de la UAB

    08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

    Espanya

Perfil d’organització

Perfil de l'organització

El GIES (Grup d’Investigació en Estrès i Salut) és un grup de recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona que des de l'any 1995 es dedica a l'estudi dels factors psicològics implicats en el procés de salut i malaltia tenint en compte el context psicosocial. Els factors psicològics estudiats estan relacionats principalment amb l'emoció i els processos de motivacionals: percepció de control, optimisme, estratègies d'afrontament, intel·ligència emocional, passió i resiliència. L'objectiu comú de tots els estudis del GIES és descobrir com aquests factors psicològics interactuen amb els factors biomèdics per predir el patiment, el benestar, la qualitat de vida i la recuperació. Ens centrem tant en pacients, independentment de l'etapa de la seva malaltia, des de la prevenció fins a la malaltia avançada, com en els familiars del pacient i els cuidadors informals, així com el personal sanitari, principalment, infermeres analitzant el seu benestar, l'estrès laboral i la salut laboral.

Direcció a càrrec:

Joaquín T. Limonero

Línies de recerca

  • Línies de recerca:
  • Cures pal·liatives i psicooncologia
  • Estrés i salut
  • Projecte NAT (Nature Activity Therapies) Natura, activitat física i benestar en població general i població amb diverses patologies
  • Addiccions conductuals i a substàncies
  • Salut i benestar a l'escola i hàbits saludables

Objectius de desenvolupament sostenible les Nacions Unides

El 2015, els estats membres de l’ONU van acordar 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) globals per acabar amb la pobresa, protegir el planeta i garantir la prosperitat per a tothom. La nostra feina contribueix als següents ODS:

  • ODG 3 – Bona salut i benestar
  • ODG 4 – Educació de qualitat
  • ODG 10 – Reducció de les desigualtats
  • ODG 12 – Consum i producció responsables
  • ODG 16 - Pau, justícia i institucions fortes

Fingerprint

Consulta la producció científica de Grup d'Investigació en Estrès i Salut - GIES. Aquestes etiquetes temàtiques provenen de treballs dels membres d’aquesta organització. Junts formen un fingerprint únic.

Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys

Col·laboració externa recent a nivell de país Feu una immersió en els detalls fent clic als punts.