Marine and Environmental Biogeosciences Research Group (MERS)

• Adreça postalMostrar al mapa

Avinguda de l'Eix Central

08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

Espanya

Perfil d’organització

Perfil de l'organització

The Marine and Environmental Biogeosciences Research Group (MERS) is based at the Institute of Environmental Science and Technology (ICTA), Universitat Autónoma de Barcelona (UAB). MERS is addressing various key environmental biological and geochemical processes regulating the marine and freshwater realms as well as interacting with climate change. Human-induced global and climate change affects society, natural resources and economy around the world and the awareness of their impact has increased considerably in the last decades. Earth’s aquatic systems, supporting life through a variety of processes, are particularly sensitive to environmental and climatic changes.

The research group main mission is aiming to solve important environmental issues such as the anthropogenic impact on the ocean, the ocean in a high CO2 world, the dynamics of oceanic geochemical cycles, the interaction of marine organisms with climate and global change including biodiversity,  the land-ocean transfer of matter, and understanding the natural system through paleoceanographic studies.

Direcció a càrrec:

Patrizia Ziveri

Línies de recerca

• Línies de recerca:
  • Marine carbon and carbonate cycling from biomineralization to global implications
  • Source and fate of plastic pollution in the marine environment
  • Submarine groundwater discharge and land-ocean interactions
  • Tracing environmental processes and historical reconstructions with radionuclides
  • CO2-induced ocean changes and paleo-perspectives, and carbon and energy exchange between coastal ecosystems and the atmosphere

Objectius de desenvolupament sostenible les Nacions Unides

El 2015, els estats membres de l’ONU van acordar 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) globals per acabar amb la pobresa, protegir el planeta i garantir la prosperitat per a tothom. La nostra feina contribueix als següents ODS:

• ODS 2 - Fam zero
  • ODS 3 - Bona salut i benestar
  • ODS 6 - Aigua potable i sanejament
  • ODS 7 - Energia neta i assequible
  • ODS 8 - Treball digne i creixement econòmic
  • ODS 9 - Indústria, innovació i infraestructures
  • ODS 11 - Ciutats i comunitats sostenibles
  • ODS 12 - Consum i producció responsables
  • ODS 13 - Lluita contra el canvi climàtic
  • ODS 14 - Flora i fauna aquàtiques
  • ODS 15 - Flora i fauna terrestres
  • ODS 17 - Aliances per als objectius

Fingerprint

Consulta la producció científica de Marine and Environmental Biogeosciences Research Group (MERS). Aquestes etiquetes temàtiques provenen de treballs dels membres d’aquesta organització. Junts formen un fingerprint únic.

Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys

Col·laboració externa recent a nivell de país Feu una immersió en els detalls fent clic als punts.