Institut d'Història de la Ciència

• Adreça postalMostrar al mapa

Mòdul de Recerca C - Facultat de Ciències

08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

Espanya

Perfil d’organització

Perfil de l'organització

La recerca de l’IHC es centra sobretot en la Història de la Ciència dels segles XIX i XX, des de diverses perspectives: les relacions entre la ciència, la política i el poder; el paper dels públics de la ciència com agent actius de construcció de coneixement; la dimensió material, espacial i urbana de la ciència; la història dels processos de medicalització i la de les ciències humanes; i les relacions entre ciència, salut i gènere. L’IHC s’ocupa també de les relacions de la història de la ciència amb disciplines afins com la filosofia, l’antropologia, la sociologia o els Science and Technology Studies (STS).

Direcció a càrrec:

Carlos Tabernero Holgado

Línies de recerca

• Línies de recerca:
  • Història de la Ciència dels segles XIX i XX, des de diverses perspectives: les relacions entre la ciència, la política i el poder; el paper dels públics de la ciència com agent actius de construcció de coneixement; la dimensió material, espacial i urbana de la ciència; la història dels processos de medicalització i la de les ciències humanes; i les relacions entre ciència, salut i gènere.
  • Relacions de la història de la ciència amb disciplines afins com la filosofia, l’antropologia, la sociologia o els Science and Technology Studies (STS).

Objectius de desenvolupament sostenible les Nacions Unides

El 2015, els estats membres de l’ONU van acordar 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) globals per acabar amb la pobresa, protegir el planeta i garantir la prosperitat per a tothom. La nostra feina contribueix als següents ODS:

• ODS 2 - Fam zero
  • ODS 3 - Bona salut i benestar
  • ODS 5 - Igualtat de gènere
  • ODS 6 - Aigua potable i sanejament
  • ODS 7 - Energia neta i assequible
  • ODS 8 - Treball digne i creixement econòmic
  • ODS 9 - Indústria, innovació i infraestructures
  • ODS 10 - Reducció de les desigualtats
  • ODS 11 - Ciutats i comunitats sostenibles
  • ODS 13 - Lluita contra el canvi climàtic
  • ODS 14 - Flora i fauna aquàtiques
  • ODS 15 - Flora i fauna terrestres
  • ODS 16 - Pau, justícia i institucions fortes

Fingerprint

Consulta la producció científica de Institut d'Història de la Ciència. Aquestes etiquetes temàtiques provenen de treballs dels membres d’aquesta organització. Junts formen un fingerprint únic.

Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys

Col·laboració externa recent a nivell de país Feu una immersió en els detalls fent clic als punts.