Projectes per any
Perfil d’organització
Perfil de l'organització
L’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat Autònoma de Barcelona és una institució arrelada al territori i col·laboradora del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Té la funció de vincular la Universitat amb tots els nivells del sistema educatiu desenvolupant una activitat lligada a la formació permanent del professorat, a la formació de formadors, a l’orientació de l’alumnat, a la innovació educativa i a la transferència de coneixements.
L’ICE, doncs, actua com una xarxa de xarxes compromesa amb la Universitat i el territori i com a nucli vertebrador de la formació i la innovació en l’àmbit educatiu.
Direcció a càrrec:
Anna Cros Alavedra
Fingerprint
Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys
Perfils
-
Anna Cros Alavedra
- Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
- Educació Lingüística Basada en Evidència Científica (ELBEC)
- Institut de Ciències de l’Educació
Persona: Adscripció a recerca, Professorat titular d'universitat
-
Joan Carles Melich Sangra
Persona: Adscripció a recerca, Professorat titular d'universitat
Projectes
- 9 Acabat
-
TRAINING READERS OF 21ST CENTURY: DIGITAL LITERATURE AND NEW DIDACTIC DEVICES FOR EXPANDING THE READING RESPONSE IN THE SCHOOL CONTEXT
Margallo Gonzalez, A. M. (PI), Aliagas Marin, C. (Investigador/a Principal 2), BALLESTER ARBONES, A. (Col.laborador/a), Correro Iglesias, C. (Col.laborador/a), Manresa Potrony, M. (Col.laborador/a), Munita Jordan, F. S. (Col.laborador/a), Portell Rifà, J. (Col.laborador/a), Reyes Lopez, L. (Col.laborador/a), Cros Alavedra, A. (Investigador/a), Fittipaldi, M. (Investigador/a), Real Mercadal, M. N. (Investigador/a), De Gamboa Vázquez, K. F. (Col.laborador/a) & Espallargas Carvajal, L. A. (Col.laborador/a)
10/07/20 → 29/02/24
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
Millora i innovació en la formació psicomotriu inicial dels mestres. Anàlisi de mecanismes de vinculació d'aprenentatges teòrics amb la pràctica real a les escoles fen ús de metodologies actives i ava
Martinez Minguez, L. (PI), Forcadell, X. (Altres), Lara, M. (Altres), Nogué, L. (Altres), Sánchez, M. C. (Altres), Teixidor, L. (Altres), Cañabete, D. (Investigador/a), Guerao Barbier, C. (Investigador/a) & Pérez Martín, M. D. M. (Investigador/a)
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR)
30/07/14 → 30/12/15
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
Corpografías de la identidad. Estudio cultural del cuerp como lugar de representación genérico-sexual y étnica del sujeto
Torras Frances, M. A. (PI), Acedo Alonso, N. (Becari/a), Calafell Sala, N. (Becari/a), Chávez López, F. E. (Becari/a), Falconi Trávez, D. (Becari/a), Pérez Fontdevila, A. (Becari/a), Adrian Escudero, J. (Investigador/a), Alderson, D. (Investigador/a), Calafell Obiol, M. (Investigador/a), Castro, E. (Investigador/a), Clua Gines, I. (Investigador/a), Ferrus Anton, B. (Investigador/a), Fouz Hernández, S. (Investigador/a), Leibetseder, D. (Investigador/a), Martin Alegre, S. (Investigador/a), Mayayo Bost, P. (Investigador/a), Melich Sangra, J. C. (Investigador/a), Mérida Jiménez, R. M. (Investigador/a), Novell Monroy, N. (Investigador/a), Palma Ceballos, M. (Investigador/a), Riera Guilera, C. (Investigador/a), Saez Tajafuerce, B. (Investigador/a) & Zecchi, B. (Investigador/a)
Ministerio de Ciencia e Innovación (MICINN)
1/01/10 → 31/12/12
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
Producció científica
-
Teachers’ closeness of professional relationship and its role in learning perception after reciprocal peer observation
Ribosa, J., Noguera, I., Monguillot, M. & Duran, D., d’abr. 2024, In: Teaching and Teacher Education. 140, 11 pàg., 104469.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert1 Citació (Scopus)3 Descàrregues (Pure) -
Consumption of ultra-processed foods is associated with depression, mesocorticolimbic volume, and inflammation
Contreras-Rodriguez, O., Reales-Moreno, M., Fernández-Barrès, S., Cimpean, A., Arnoriaga-Rodríguez, M., Puig, J., Biarnés, C., Motger-Albertí, A., Cano, M. & Fernández-Real, J. M., 15 d’ag. 2023, In: Journal of Affective Disorders. 335, pàg. 340-348 9 pàg.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert8 Cites (Scopus) -
Co-Teaching with High School Students for Music Teaching
Quiñones, F., Duran Gisbert, D. & Viladot, L., 23 de set. 2023, In: Education Sciences. 13, 10, 17 pàg., 972.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert1 Citació (Scopus)5 Descàrregues (Pure)
Tesis doctorals
-
L’aprenentatge del tutor en la tutoria entre iguals: aprendre ensenyant.
González Jones, M. (Autor), Duran Gisbert, D. (Director/a), 2019Tesi d’estudis: Tesina (TFM)
-
La educación en tiempos de cambio climático: El papel del aprendizaje entre iguales en la educación para el cambio climático.
Montané Montané, E. (Autor), Duran Gisbert, D. (Director/a), 2020Tesi d’estudis: Tesina (TFM)
-
La actuación del docente en sesiones caracterizadas por el aprendizaje entre iguales: concretando un nuevo rol.
Salazar, Í. (Autor), Duran Gisbert, D. (Director/a), 2014Tesi d’estudis: Tesina (TFM)