Projectes per any
Perfil d’organització
Perfil de l'organització
GIPEAM és un grup consolidat estable amb activitat científica altament competitiva en l’àmbit de l’educació matemàtica i de les seves relacions amb la societat i amb la seva millora.
D’acord amb l’àmbit d’especialització, la trajectòria sostinguda i el reconeixement a nivell local i internacional, hem esdevingut un grup pioner únic en el mapa català de recerca. Les nostres línies principals d’estudi són: 1) matemàtica escolar, llengua i aprenentatge; 2) coneixement i formació del professorat de matemàtiques; 3) modelització matemàtica i resolució de problemes. Des de la Universitat Autònoma de Barcelona i la de Lleida, les investigacions que duem a terme són majoritàriament empíriques i de cicles de disseny, tot i que també som capdavanters en el desenvolupament de contribucions teòriques innovadores sobre, per exemple, els reptes de produir recomanacions per a la pràctica inclusiva i de qualitat basades en la recerca en contextos d’ensenyament i aprenentatge de continguts matemàtics.
Direcció a càrrec:
Núria Planas Raig
!!!Línies de recerca
- Línies de recerca:
- Educació matemàtica, llengua i discurs
- Modelització matemàtica, ensenyament i aprenentatge
- Desenvolupament professional del professorat de matemàtica
- Formació de mestres de matemàtiques
- Pràctiques matemàtiques i pedagògiques d'aula
Fingerprint
Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys
Perfils
-
Lluis Albarracin Gordo
- Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
- Grup d'Investigació sobre Pràctica Educativa i Activitat Matemàtica (GIPEAM)
Persona: Agregat/da contractat doctor/a, Adscripció a recerca
-
Edelmira Rosa Badillo Jimenez
- Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
- Grup d'Investigació sobre Pràctica Educativa i Activitat Matemàtica (GIPEAM)
Persona: Adscripció a recerca, Professorat titular d'universitat
-
Jordi Deulofeu Piquet
- Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
- Grup d'Investigació sobre Pràctica Educativa i Activitat Matemàtica (GIPEAM)
Persona: Professor/a Honorari/a, Adscripció a recerca
Projectes
- 3 Acabat
-
MULTIPLIERS: Multiplayers’ Partnerships to Ensure Meaningful Engagement with Science and Research
Grimalt Alvaro, M. D. C. (Investigador/a), Tena Gallego, E. (Investigador/a), López Simó, V. (Investigador/a), Badillo Jimenez, E. R. (Investigador/a), Llagostera Casas, M. (Investigador/a), Rios Font, R. (Investigador/a), Couso Lagaron, D. M. (PI), Sole Martin, C. (Investigador/a), Marbà Tallada, A. (Investigador/a) & Campoy Sanchez, S. (Investigador/a)
1/11/21 → 31/10/24
Projecte: Projecte Internacional de Recerca
-
MATHEMATICALLY RELEVANT USES OF TEACHER TALK IN THE TEACHING OF SCHOOL MATHEMATICS CONTENTS
Planas Raig, N. (PI), Badillo Jimenez, E. R. (Investigador/a Principal 2), Arnal-Bailera, A. (Col.laborador/a), Boukafri Itahriouan, K. (Col.laborador/a), Chico Gutiérrez, J. (Col.laborador/a), Clemente Císcar, F. (Col.laborador/a), Gamboa Rojas, G. (Col.laborador/a), García-Honrado, I. (Col.laborador/a), Hinojo Sánchez, E. (Col.laborador/a), Morera Úbeda, L. (Col.laborador/a), Rios Rubiras, B. (Col.laborador/a), BERCIANO ALCARAZ, A. (Investigador/a), Edo Baste, M. M. (Investigador/a), Fortuny Aymemi, J. M. (Investigador/a), JIMENEZ GESTAL, C. (Investigador/a), Vanegas Muñoz, Y. M. (Investigador/a), Caviedes, S. (Col.laborador/a), Rave Agudelo, J. G. (Col.laborador/a), Munera Escobar , N. (Col.laborador/a), Alfonso Bañón, J. M. (Col.laborador/a), Morell Gorita, M. (Col.laborador/a), Hoyles, C. (Col.laborador/a), Noss, R. (Col.laborador/a), Pimm, D. (Col.laborador/a) & González Forte, J. M. (Col.laborador/a)
1/06/20 → 31/05/24
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
Estudio sobre el desarrollo de competencias discursivas en el aula de matemáticas.
Planas Raig, N. (PI), Badillo Jimenez, E. R. (Investigador/a), Anton Rosera, M. (Investigador/a), Cangado Vazquez, M. E. (Investigador/a), Civil Sirera, M. (Investigador/a), Edo Baste, M. M. (Investigador/a), Iranzo Domenech, N. (Investigador/a), Cangado Vazquez, M. E. (Col.laborador/a), Morera Úbeda, L. (Col.laborador/a), Reverter Sabate, F. (Col.laborador/a), Gallart, M. (Col.laborador/a), Goizueta , M. (Col.laborador/a), Arnal, A. C. (Col.laborador/a), Chico Gutiérrez, J. (Col.laborador/a), Garcia Pujol, C. (Col.laborador/a), Ana María Manrique Ortega (Col.laborador/a), Barraza Aliberti, N. J. (Col.laborador/a) & Patraca Dibildox, B. (Col.laborador/a)
Ministerio de Ciencia e Innovación (MICINN)
1/01/10 → 31/12/12
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
Producció científica
-
Calidad de la enseñanza de la divisibilidad en un aula trilingüe de secundaria
Morell, M. & Planas Raig, N., 2024, In: Números: Revista de Didáctica de las Matemáticas. 117, pàg. 45-62 17 pàg.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
-
Diseño de un taller formativo para mirar profesionalmente aspectos del discurso matemático en la enseñanza del concepto de ángulo
Rave-Agudelo, J. G., 2024, In: Números: Revista de Didáctica de las Matemáticas. 117, pàg. 63-82 20 pàg., 4.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert -
El distanciamiento físico: ¿colocaciones o teselaciones?
Torres Martin, E. & Deulofeu Piquet, J., 2024, In: Números: Revista de Didáctica de las Matemáticas. 116, pàg. 43-57 14 pàg.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Conjunts de dades
-
Replication Data for: "The ideological slant of COVID-19-related conspiracies. A new niche for the far-right?. Representation. Doi: 10.1080/00344893.2022.2034660"
Galais, C. (Creador), Guinjoan, M. (Creador) & Guinjoan, M. (Col·laborador), 1 de març 2022
DOI: 10.7910/dvn/5inejj, https://dataverse.harvard.edu/citation?persistentId=doi:10.7910/DVN/5INEJJ
Conjunt de dades
Tesis doctorals
-
Conocimiento didáctico matemático de una maestra en un contexto de desarrollo del pensamiento numérico
Isabel Moreno (Autor), Planas Raig, N. (Director/a) & Badillo Jimenez, E. R. (Director/a), 6 de jul. 2017Tesi d’estudis: Tesi doctoral
-
Análisi de les estratègies argumentatives utilitzades per l’alumnat en la resolució de Tasques de generalització de patrons lineals
Pérez Rodríguez, O. (Autor), Badillo Jimenez, E. R. (Director/a) & Gamboa Rojas, G. (Director/a), 7 de set. 2022Tesi d’estudis: Tesi doctoral
-
Momentos clave en el aprendizaje matemático en un contexto de trabajo de las isometrías usando un entorno tecnológico
Morera Úbeda, L. (Autor), Fortuny Aymemí, J. M. (Tutor/a), 22 d’oct. 2010Tesi d’estudis: Projecte final de carrera (TFG)