Projectes per any
Perfil d’organització
Perfil de l'organització
El Grup de Recerca Educació i Treball (GRET) del Departament de Sociologia de la UAB és un grup fundat l'any 1987 i que desenvolupa la seva recerca en tres grans àrees:
a) Transició de les persones joves: anàlisi dels itineraris formatius i laborals de les persones joves, particularment des de que acaben l'escola obligatòria i no continuen estudiant o trien estudis de formació professional.
b) Estudis universitaris: anàlisi de les trajectòries formatives d'accés, abandó, aprenentatge i inserció laboral dels estudiants universitaris.
c) Educació, treball i desigualtats socials: anàlisi de la relació entre formació i mercat de treball, dels canvis en l'oferta i demanda de competències, i dels seus efectes en l'equitat i la igualtat d'oportunitats.
El GRET desenvolupa recerca fonamental i també recerca aplicada, en conveni amb institucions públiques, organitzacions socials i de la comunitat educativa per a la millora de les oportunitats socials i educatives de les persones i de la societat. L'anàlisi i avaluació de les polítiques públiques és un eix transversal, en particular de les polítiques educatives, com ara els dispositius contra l'abandó escolar, la promoció de la formació professional o la reforma universitària.
Direcció a càrrec:
Rafael Merino Pareja
!!!Línies de recerca
- Línies de recerca:
- Transició de l'escola obligatòria a la postobligatòria
- Itineraris de formació professional
- Itineraris complexos a l'ensenyament superior
- Formació i ocupació
- Polítiques de joventut, educació i treball
Fingerprint
Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys
Perfils
Projectes
- 1 Acabat
-
COMPLEX TRAJECTORIES: Promoting students' successful trajectories in Higher Education Institutions (face-to-face and online)
Troiano Goma, H. (PI)
1/09/20 → 31/07/23
Projecte: Projectes Educatius Internacionals
-
Del fracaso escolar a las segundas oportunidades para jóvenes
Merino Pareja, R., 2024, In: Cuadernos de pedagogía. 553, pàg. 2-0Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
-
From the main track to the winding path: considering the diversity of trajectories at university
Troiano, H., Brennan, J. & Giret, J. F., 2 de febr. 2024, In: International Journal of Educational Technology in Higher Education. 21, 1, 9 pàg., 7.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert1 Descàrregues (Pure) -
Repensar les desigualtats educatives des d'una perspectiva longitudinal
Merino Pareja, R., 2024, In: UAB Divulga. pàg. 1-2 2 pàg.Producció científica: Contribució a revista › Article › Divulgació
Accés Obert
Tesis doctorals
-
Génesis, estructura y función social de los dispositivos de educación media en Uruguay
Errandonea Lennon, G. (Autor), Riella, A. (Director/a) & Merino Pareja, R. (Director/a), 1 de nov. 2022Tesi d’estudis: Tesi doctoral
-
La concepció de la joventut a la Ley 12/2023, del 24 de mayo, por el derecho a la vivienda. L'emancipació residencial i el dret a l'habitatge en sistemes adultocèntrics.
Heredero, A. (Autor), Merino Pareja, R. (Director/a), 29 de juny 2023Tesi d’estudis: Tesina (TFM)
-
Educació en el lleure i fills i filles de famílies immigrades en contextos de desigualtats socials
Soria Bonich, M. (Autor), Merino Pareja, R. (Director/a), 18 de jul. 2009Tesi d’estudis: Tesina (TFM)