Projectes per any
Perfil d’organització
Perfil de l'organització
Global and Comparative Studies in Education (GLANCE) focuses on the study of the relationship between global governance institutions and education policies and practices. The group specializes in the comparative analysis of global education policy: how education policy ideas are produced, disseminated internationally, and enacted in concrete institutional settings, and with what effects on education quality and equity.
The main goals of GLANCE are to: a) consolidate comparative and global studies in education as an interdisciplinary field of studies in Catalonia; b) contribute to develop this field of studies both theoretically and methodologically through sound and rigorous empirical research; c) inform policy decisions at multiple levels aimed at strengthening the equity and quality of educational systems; d) attract talent and strengthen the international competitiveness of the research on education policy and comparative education being conducted in the Catalan context.
Direcció a càrrec:
Antoni Verger Planells
!!!Línies de recerca
- Línies de recerca:
- Educational policy
- Comparative education
- Education inequalities
- School governance reforms
- Education privatisation and public-private partnerships
Fingerprint
Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys
Perfils
-
Mauro Carlos Moschetti Plaul
- Departament de Teories de l’Educació i Pedagogia Social - Acadèmic
- Global and Comparative Studies in Education (GLANCE)
Persona: Agregat/da contractat doctor/a, Adscripció a recerca
-
ACCOUNTED: Towards Shared Accountability: Rethinking the Locus and Scale of Assessment and Improvement in Education
Quilabert Agudo, E. (Investigador/a), Pages Martin, M. (Investigador/a), Moschetti Plaul, M. C. (Investigador/a), Levatino, A. (Col.laborador/a) & Verger Planells, A. (PI)
Comissió Europea (CE), ERC Proof of Concept Grant
1/06/24 → 30/11/25
Projecte: Projecte Internacional de Recerca
-
EFFECTS OF GENTRIFICATION ON EDUCATION INEQUALITIES
Bonal Sarro, F. X. (PI), Zancajo Silla, A. (Investigador/a Principal 2), Bueno Martinez, C. (Col.laborador/a), Comas Sabat, M. (Col.laborador/a), Mentini , L. (Col.laborador/a), Pages Martin, M. (Col.laborador/a), Ferrer Esteban, G. J. (Investigador/a), Levatino , A. (Investigador/a) & Termes Lopez, A. (Investigador/a)
1/09/23 → 31/08/26
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
Acompanya’m: Programa d’Orientació per a l’Èxit Educatiu
Tarabini Castellani Clemente, A. A. (PI), Termes Lopez, A. (Col.laborador/a), Arboix Caldentey, P. (Col.laborador/a), Lazaro Lasheras, L. (Col.laborador/a), Farre Vidal, M. (Col.laborador/a), Jover Pujol, A. (Col.laborador/a), Manzano Moliner, M. (Col.laborador/a), Soler Masó, P. (Col.laborador/a), Zancajo Silla, A. (Col.laborador/a), González Ceballos, I. (Col.laborador/a), Iglesias, E. (Col.laborador/a), Jornet Gil, A. (Col.laborador/a), Montserrat Boada, C. (Col.laborador/a) & Planas-Lladó, A. (Col.laborador/a)
11/07/23 → 30/03/27
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
Research handbook on education privatization and marketization
Zancajo Silla, A. (Editor), Fontdevila, C., Verger Planells, A. & Jabbar, H., 2025, 520 pàg. (Elgar Handbooks in Education)Producció científica: Informe/llibre › Llibre › Recerca › Avaluat per experts
-
Catholic Schools in the Marketplace: Changing and Enduring Religious Identities
Zancajo, A., Verger Planells, A. & Fontdevila, C., 7 d’ag. 2024, In: Peabody Journal of Education. 99, 4, pàg. 464-481Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert3 Descàrregues (Pure) -
L’abandonament al batxillerat i als cicles formatius de grau mitjà
Zancajo Silla, A. & Bueno Martinez, C., 4 de nov. 2024, 140 pàg. (Informes Breus 76)Producció científica: Informe/llibre › Llibre › Recerca
Tesis doctorals
-
Holding Schools Accountable: Developing & Enacting Test-based Accountability in the Autonomous Dutch Education System
Browes, N. C. (Autor), Hulya, A. (Director/a) & Verger Planells, A. (Director/a), 29 de set. 2021Tesi d’estudis: Tesi doctoral