Projectes per any
Perfil d’organització
Perfil de l'organització
ELBEC is a highly interdisciplinary language education research group that originated from the certainty that even the best research efforts and findings are of little value if they do not reach schools. ELBEC works to bring evidence-based practices to the Language classroom. We depart from the premise that language teachers and practitioners should be scientificallyeducated professionals who must use their best judgement and theoretical background, in combination with state-of-the-art, scientifically-grounded practices. ELBEC's mission is thus to produce transferrable, high-quality evidence on spoken and written language learning and teaching, so that practitioners and policymakers may derive effective classroom practices. We are concerned with all aspects of language education, particularly written, academic uses of language. We are dedicated to understanding teachers’ and practitioners' practices, attitudes, and beliefs about language and language teaching in a variety of contexts.
Direcció a càrrec:
Nayme Daniela Salas
Línies de recerca
- Línies de recerca:
- Desenvolupament i aprenentatge de la llengua escrita
- Pràctiques basades en evidència científica per a l'ensenyament de l'escriptura
- Desenvolupaments tardans del llenguatge
- Formació inicial i desenvolupament professional del professorat de llengües
- Aprenentatge i didàctica de llengües estrangeres
Fingerprint
Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys
Perfils
-
Melina Aparici Aznar
- Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
- Educació Lingüística Basada en Evidència Científica (ELBEC)
Persona: Agregat/da contractat doctor/a, Adscripció a recerca
-
Marilisa Birello
- Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
- Educació Lingüística Basada en Evidència Científica (ELBEC)
Persona: Agregat/da contractat doctor/a, Adscripció a recerca
-
Anna Cros Alavedra
- Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
- Educació Lingüística Basada en Evidència Científica (ELBEC)
- Institut de Ciències de l’Educació
Persona: Adscripció a recerca, Professorat titular d'universitat
Projectes
- 1 Actiu
-
Formació Inicial amb Pràctiques Basades en Evidència Científica (FIPBEC)
Birello , M. (PI), Andria , M. (Investigador/a), Camps Casal, N. (Investigador/a), Casas Deseuras, M. (Investigador/a), Comajoan Colomé, T. (Investigador/a), Comajoan Colomé, L. (Investigador/a), Dengra Oliva, À. (Investigador/a), Fernández Prat, A. (Investigador/a), Ferris, D. (Investigador/a), García Zaragoza, A. (Investigador/a), González Martínez, D. (Investigador/a), Ares Llop Naya, A. (Investigador/a), Lyster, R. (Investigador/a), McKeown, D. (Investigador/a), Montenegro Campos, T. (Investigador/a), Plou Plana, M. J. (Investigador/a), Puntí Jubany, M. T. (Investigador/a), Rodríguez Morales, V. (Investigador/a), Salas , N. D. (Investigador/a) & Sardà Melis, M. (Investigador/a)
13/11/23 → 30/06/25
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
Adaptación transcultural del Multilingual Assessment Instrument for Narratives (MAIN) al español de Chile
Iturra Osorio, D., Camus Torres, A., Allende Valenzuela, T. & Aparici Aznar, M., 8 de gen. 2025, In: Revista de Investigacion en Logopedia. 15, 1, pàg. 10-0 14 pàg., e95051.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert -
Narrative skills of Catalan-Spanish bilingual children : macrostructural and microstructural development and assessment
Camus Torres, A. & Aparici Aznar, M., 4 de març 2025, In: Applied Psycholinguistics. 46, 33 pàg., e7.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert -
The relationship between executive functions and the perspective-taking skill of Theory of Mind: Insights from deaf and hard of hearing children with cochlear implants
Figueroa, M., Darbra, S. & Morgan, G., 6 de juny 2025, In: Neuropsychologia. 212, 10 pàg., 109141.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert2 Descàrregues (Pure)
Tesis doctorals
-
El engagement de los alumnos con el feedback correctivo escrito de profesor y entre pares: una revisión sistemática
Wuang , X. (Autor), Birello , M. (Director/a), 6 de set. 2022Tesi d’estudis: Tesina (TFM)
-
El diàleg i les estratègies d’interacció verbal a l’aula
García Simón, A. (Autor), Birello , M. (Director/a), 20 de maig 2013Tesi d’estudis: Projecte final de carrera (TFG)
-
Tractament de l’ortografia a les tasques de llengua escrita. Anàlisi de l’actuació docent
Domínguez, J. (Autor), Birello , M. (Director/a), de juny 2013Tesi d’estudis: Projecte final de carrera (TFG)