Projectes per any
Perfil d’organització
Perfil de l'organització
- Està constituït per una única Àrea de Coneixement: Teoria i Història de l'Educació.
- Palesa una gran diversitat disciplinar, producte de l'ampli abast científic de l'àrea de coneixement. Cal tenir en compte que aquesta engloba grups de treball i especialitzacions tan variades com: teoria de l'educació; història de l'educació; biologia de l'educació, sociologia de l'educació; filosofia de l'educació; educació comparada; pedagogia social; pedagogia laboral, educació de persones adultes i antropologia de l'educació, entre d'altres.
- La diversitat disciplinar configura una realitat caracteritzada per un professorat molt especialitzat. Es pot dir que, a bona part del camps citats, hi ha alguna persona especialista dins el nostre Departament.
Direcció a càrrec:
Jordi Pàmies Rovira
Línies de recerca
- Línies de recerca:
- Polítiques educatives i sistema educatiu
- Educació i treball
- Acció i intervenció socioeducativa, diversitat i educació d'adults
- Història de l'educació
- Ética, antropologia i educació
- Educació emocional i formació del professorat
Fingerprint
Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys
Perfils
-
Ingrid Agud Morell
- Departament de Teories de l’Educació i Pedagogia Social
- ATLAS. Grup de recerca en interseccions crítiques en educació
Persona: Agregat/da contractat doctor/a, Adscripció a recerca
-
Teixint Solidaritats: Estratègies Feministes contra les violències masclistes en àmbits universitaris de Mèxic i Catalunya
Martinez Martinez, L. M. (PI), Cagliero, S. (Investigador/a Principal 2), Aguirre Calleja, A. C. (Investigador/a), Araiza, A. (Investigador/a), Binimelis Adell, M. (Investigador/a), Cassián Yde, N. (Investigador/a), Foradada Villar, M. (Investigador/a), Hernández Crespo, T. J. (Investigador/a), Hernández Téllez, J. (Investigador/a), Navarro Corona, C. I. (Investigador/a), Nuño de la Rosa García, J. (Investigador/a) & Rovira Sancho, G. (Investigador/a)
6/09/24 → 5/09/25
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
HyComm: Designing an AI-Enriched Hyflex Learning Community for Higher Education Teachers
Rambla Marigot, F. X. (PI) & Noguera Fructuoso, I. (Investigador/a Principal 2)
1/09/24 → 31/08/26
Projecte: Projectes Educatius Internacionals
-
TRAYECTORIAS DE CAMBIO EN LA POLITICA EDUCATIVA: CURRICULO, DOCENTES Y EVALUACION EN EL CICLO DE REFORMAS 2000-2025
Verger Planells, A. (PI), Moschetti Plaul, M. C. (Investigador/a Principal 2), Caravaca Hernández, A. (Col.laborador/a), Esper , T. (Col.laborador/a), López Leavy, M. (Col.laborador/a), MONTEFIORE , G. (Col.laborador/a), Perez Jurado, L. (Col.laborador/a), Quilabert Agudo, E. (Col.laborador/a), Ferrer Esteban, G. J. (Investigador/a), Leon Ramon Borja, M. (Investigador/a) & Levatino , A. (Investigador/a)
1/09/24 → 31/12/27
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
Producció científica
-
A pedagogical model of youth empowerment
Soler-Masó, P., Úcar, X. & Rodrigo-Moriche, M. P., 23 d’abr. 2025, Transforming educational research. Realizing Equity and Social Justice Worldwide. Jover, G., Eryaman, M. Y., Gogolin, I. & Gogolin, L. (ed.). 1ª ed. New York, 19 pàg.Producció científica: Capítol de llibre › Capítol › Recerca › Avaluat per experts
-
Between books and bonds: exploring school and peer experiences along with other predictors of academic attainment among youth in care
Arnau Sabatés, L. & Sala Roca, J., 2025, (S'ha enviat) In: Child Care in Practice.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
-
El compromiso estudiantil en Escuelas que implementan Prácticas Restaurativas: El Caso de Cali (Colombia)
Vega Barrero, C. F. & Alvarez Canovas, I., 2025, In: Eirene Estudios de Paz y Conflictos. 8, 14, pàg. 73-104 31 pàg.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Conjunts de dades
-
Cuestionario sobre estrategias didácticas en alumnado de Formación Profesional de Cataluña
Noguera Fructuoso, I. (Creador), Quesada Pallares, C. (Creador), Belando-Montoro, M. R. (Creador), Sepulveda Parrini, P. (Creador) & Torres Sánchez, M. M. (Creador), CORA.Repositori de Dades de Recerca, 2024
DOI: 10.34810/data1251
Conjunt de dades
-
Cross-disciplinary competences and school-life balance among VET students during Covid-19 pandemic
Sánchez-Martí, A. (Creador), Ciraso ., A. (Creador), Fernández-Sequi, H. (Creador) & Pineda-Herrero, P. (Creador), figshare, 17 de febr. 2023
DOI: 10.6084/m9.figshare.22117703, https://figshare.com/articles/dataset/Data_set_questionnaire/22117703
Conjunt de dades
Tesis doctorals
-
Prevención educativa para jóvenes en Centros de Acogida
Aida Ganado Morquillas (Autor), Jurado De Los Santos, P. (Director/a) & Jurado de los Santos, P. (Tutor/a), 17 de juny 2014Tesi d’estudis: Projecte final de carrera (TFG)
-
Avaluació de la Trasferència de la Formació Continua
Moreno Andrés, M. V. (Autor), Pineda Herrero, P. (Director/a), 15 de jul. 2007Tesi d’estudis: Projecte final de carrera (TFG)
-
Desarrollo de competencia emocional para la reducción de riesgo de trastorno alimentario
Garrido Riquenes, V. (Autor), Raich Escursell, R. M. (Director/a) & Sala Roca, J. (Director/a), 20 de nov. 2012Tesi d’estudis: Tesi doctoral