Projectes per any
Perfil d’organització
Perfil de l'organització
El Departament de Filologia Anglesa i de Germanística som un grup molt divers de docents i d'investigadors. Molts de nosaltres fem recerca en una gran diversitat de temes (per exemple fonologia experimental, literatura escrita per dones, sociolingüística, literatura i cinema, lingüística de corpus, psicolingüística, literatura postcolonial o adquisició de segones llengües) i els altres ens dediquem exclusivament a l'ensenyament.
Aquesta diversitat d'interessos ens enriqueix i alhora permet que cadascú pugui fer les assignatures que estan més relacionades amb la seva recerca, ja que al grau d'Estudis Anglesos, s'hi estudia tant la llengua com la literatura o la cultura angleses. Així els alumnes poden escoltar de primera mà possibles temes interessants per a la seva futura recerca i triar el que més els atrau.
Som diversos, plurals, però al mateix temps ens uneix un denominador comú: tots tenim com a objectiu prioritari fer que els nostres alumnes aprenguin molt i bé. Hem participat en projectes de millora de la docència, programem les assignatures conjuntament entre tots els professors que participen en una assignatura, i sempre tenim en compte que els programes tinguin un desenvolupament coherent.
Som un dels pocs departaments de la UAB que té una Delegació d'Estudiants, amb eleccions anuals per escollir delegats i amb una participació directa i continuada dels estudiants en tots els temes que afecten el Departament.
Direcció a càrrec:
Elisabet Pladevall Ballester
Línies de recerca
- Línies de recerca:
- Literatures de la Modernitat en anglès: Romanticisme, Modernisme
- Formes d’identitat en la cultura anglesa del Renaixement
- Estudis de Gènere
- Estudis Culturals
- Literatures i cultures de l’Oceà Índic
- Narrativa a la Literatura contemporània anglesa i nord-americana
- Narrativa de guerra
- Literatura del s. XVIII escrita per dones
- Adquisició de primeres i segones llengües
- Adquisició i Multilingüisme
- Adquisició de la fonologia i fonètica experimental
- Lingüística contrastiva
- Lingüística de corpus
- Linguística teòrica
- Metodologia de l’ensenyament de l’anglès
- Sociolingüística i multilingüisme
- Comunicació intercultural (pragmàtica i sociolingüística)
Fingerprint
Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys
Perfils
-
FemE: Feminist Cultures in Europe: History, Values, and Social Transformation (FemE)
Font Paz, C. (PI) & Curbet Soler, J. (Col.laborador/a)
1/11/24 → 30/10/27
Projecte: Projectes Educatius Internacionals
-
MAS ALLA DE LA POSMEMORIA: PERSPECTIVAS LITERARIAS EN INGLES SOBRE LA GUERRA Y LA MEMORIA EN LA ERA (POS)POSMODERNA
Pividori Gurgo, M. C. (PI), Owen , D. (Co-Investigador/a Principal), BERBERICH , C. (Col.laborador/a), BULAMUR , N. (Col.laborador/a), Bellot, A. R. (Col.laborador/a), Fratani ., I. J. L. (Col.laborador/a), Howes , C. A. (Col.laborador/a), ROSSI , U. (Col.laborador/a), Ruda, A. S. (Col.laborador/a), SAENZ , A. (Col.laborador/a), Garcia Ramirez, P. (Investigador/a), Gaviña Costero, M. (Investigador/a), Martin Alegre, S. (Investigador/a), Monnickendam Findlay, A. (Investigador/a), Spengler , N. L. (Investigador/a), Franco Rosillo, C. (Col.laborador/a) & Gassó i Lagares , I. (Col.laborador/a)
1/09/24 → 31/12/27
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
EXPLETIVITAD Y SIGNIFICADO EXPRESIVO
Villalba Nicolas, F. X. (PI), Tubau Muntaña, S. (Co-Investigador/a Principal), Borik , O. (Col.laborador/a), Cyrino, S. (Col.laborador/a), Dey ., S. (Col.laborador/a), Espinal, M. T. (Col.laborador/a), Facchin, C. (Col.laborador/a), GIANOLLO, C. (Col.laborador/a), GRECO , M. (Col.laborador/a), KOCHER , A. (Col.laborador/a), Morosi ., P. (Col.laborador/a), Puig Mayenco, E. (Col.laborador/a), Ruiz Alonso, C. (Col.laborador/a), Seres Guillen, D. (Col.laborador/a), Teomiro García, I. I. (Col.laborador/a), Tsiakmakis , E. (Col.laborador/a), Real Puigdollers, C. (Investigador/a) & Francesch Sabate, P. (Investigador/a)
1/09/24 → 31/12/27
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
Producció científica
-
Antología de Poetisas Inglesas del Renacimiento y la Restauración
Font Paz, C., 1 de febr. 2025, (En premsa) 360 pàg. (Letras Universales)Producció científica: LLibre/informe › Antologia › Recerca › Avaluat per experts
-
El bosque se defiende
Riquer, A. D., Martin Alegre, S. (Traductor) & Martín Rodríguez, M., 2025, In: Revista Hélice: Reflexiones Críticas sobre Ficción Especulativa. 11, 1, pàg. 203-208 5 pàg.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
-
Implementing academic reading circles in higher education: Exploring perceptions, motivation and outcomes
Ament , J. R., Tort Cots, I. & Pladevall Ballester, E., 1 de maig 2025, In: Journal of English for Academic Purposes. 75, 12 pàg., 101489.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert3 Descàrregues (Pure)
Conjunts de dades
-
Vowel inventory size matters: Assessing cue-weighting in L2 vowel perception
Kivistö-De Souza, H. (Col·laborador), Carlet, A. (Creador), Jułkowska, I. A. (Creador) & Rato, A. (Creador), SciELO journals, 26 de des. 2018
DOI: 10.6084/m9.figshare.7516316, https://scielo.figshare.com/articles/Vowel_inventory_size_matters_Assessing_cue-weighting_in_L2_vowel_perception/7516316
Conjunt de dades
-
Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century
Masats Viladoms, M. D. (Creador), Mont Algamasilla, M. (Creador) & Gonzalez Acevedo, N. (Creador), Zenodo, 31 de maig 2019
DOI: 10.5281/zenodo.3064129, https://zenodo.org/records/3064130
Conjunt de dades
-
Gorba and Cebrian 2021 Journal of Phonetics
Cebrian, J. (Creador) & Gorba, C. (Col·laborador), Mendeley Data, 11 de maig 2021
DOI: 10.17632/fz4wsdtpvz.1, https://data.mendeley.com/datasets/fz4wsdtpvz
Conjunt de dades
Tesis doctorals
-
Error analysis of written English essays of university students in Catalonia
Rani, M. (Autor), Pladevall Ballester, E. (Director/a) & Fernández, A. (Director/a), 2015Tesi d’estudis: Tesina (TFM)
-
Investigating the Effect of L1 Pragmatic Transfer and L2 Pragmatic Instruction on the Acquisition of English.
Pujol Almagro, D. (Autor), Pladevall Ballester, E. (Director/a), 2019Tesi d’estudis: Projecte final de carrera (TFG)
-
Mobility and multilingualism in Empuriabrava : social structuration and inequality in a tourist community
Sassi, M. (Autor), Moyer Greer, M. (Director/a) & Ventura Oller, M. (Tutor/a), de febr. 2019Tesi d’estudis: Tesi doctoral