Projectes per any
Perfil d’organització
Perfil de l'organització
El Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal es regeix per la legislació universitària vigent, pels Estatuts de la UAB i pel seu Reglament, i està adscrit a la Facultat de Ciències de l’Educació.
Està organitzat en tres unitats on s'integren les quatre àrees de coneixement: Unitat de Didàctica de la Música (Didàctica de l’Expressió Musical), Unitat de Didàctica de les Arts Plàstiques (Didàctica de l’Expressió Plàstica i Dibuix), Unitat de Didàctica de l’Educació Corporal (Didàctica de l’Expressió Corporal). Aquest fet palesa la gran diversitat disciplinària que caracteritza aquest departament.
Té com a finalitat fonamental promoure i organitzar la docència i la recerca. En l’àmbit de la docència, coordina els ensenyaments de les àrees de coneixement que l’integren i, d’acord amb la programació docent de la UAB, la imparteix en diverses facultats. Així mateix, organitza o col·labora en diversos màsters, postgraus i un estudi de doctorat propi del departament. Com a unitat bàsica de recerca, promou i dóna suport a les activitats i iniciatives de recerca i transferència de coneixements del seu personal acadèmic.
Des de sempre, ha intentat ser coherent amb les seves arrels i per això pretén mantenir l’esperit de l’antiga escola de Mestres Sant Cugat, que va destacar per la qualitat de la docència. En els darrers anys aquest esperit fonamentalment docent s’ha enriquit amb l’impuls de la recerca.
Volem destacar una característica en la que el nostre departament destaca de manera especial: en la seva plantilla hi ha un nombre important d’artistes que dediquen una part important de la seva tasca a fer concerts, exposicions, etc. Aquesta vessant artística, tradicionalment, s’ha integrat en la didàctica de les matèries específiques com la música, la plàstica i la dansa, i actualment, en les línies de recerca.
Direcció a càrrec:
Laia Viladot Vallverdú
!!!Línies de recerca
- Línies de recerca:
- Actituds i valors en l’educació física i l’esport.
- Avaluació formativa en educació física.
- Desenvolupament psicomotor.
- Gènere i educació física-esportiva, i gènere i educació visual.
- Comprensió crítica de les arts i la cultura audiovisual.
- Formació i desenvolupament professional a través de les arts visuals.
- Experimentació del currículum: arts, identitat i diversitat.
- Projectes interdisciplinaris i transdisciplinaris en educació de les arts.
- El currículum i l’aplicació a l’aula.
- Educació de la veu i salut vocal dels docents.
- Didàctica de l’audició: música contemporània, moderna i del món.
- L'educació musical a l'etapa 0-3.
- L'educació musical a les escoles de música.
- El professorat d’educació musical.
- La informàtica musical.
Fingerprint
Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys
Perfils
-
INCO-ECTE: Innovative Collaboration - Developing Intercultural Competences in Early Childhood Teacher Education
Viladot Vallverdú, L. (PI), Perez Moreno, J. (Investigador/a Principal 2), Serra Sangüesa, L. (Investigador/a), Dosaiguas Canal, M. (Investigador/a) & Lerma Arregoces, D. (Investigador/a)
1/09/24 → 31/08/27
Projecte: Projectes Educatius Internacionals
-
K-Reporters: Reassembling politics across children's cultures to scale intersectional pedagogies
Rifa Valls, M. M. (PI), Foradada Villar, M. (Investigador/a Principal 2), Agud Morell, I. (Investigador/a), Bertran Tarres, M. (Investigador/a), Caravaca Hernández, A. (Investigador/a), Empain, J. (Investigador/a), Girós Calpe, R. (Investigador/a), Llos Casadella, B. (Investigador/a), Pàmies Rovira, J. (Investigador/a), Sanchez Marti, A. (Investigador/a), Cañas Menjívar, C. Q. (Col.laborador/a), García Cruz, J. L. (Col.laborador/a), Merino Murica , M. (Col.laborador/a), Flores Retana , N. A. (Col.laborador/a), Ursin, M. (Col.laborador/a) & Moya Gonzalez, E. N. (Investigador/a)
Comissió Europea (CE), MSCA Staff Exchanges
1/12/23 → 31/12/27
Projecte: Projecte Internacional de Recerca
-
AGENCIAS INFANTILES, VULNERABILIDAD Y EDUCACION: CREACION DE NARRATIVAS TRANSMEDIA PARA LA INCLUSION
Rifa Valls, M. M. (PI), Bertran Tarres, M. (Investigador/a Principal 2), Agud Morell, I. (Investigador/a), Empain, J. (Investigador/a), Majó Rossell, A. (Investigador/a), Pàmies Rovira, J. (Investigador/a), Sanchez Marti, A. (Investigador/a), Ponferrada Arteaga, M. I. (Col.laborador/a), el Mouali Samadi, F. (Col.laborador/a), Llos Casadella, B. (Col.laborador/a), Caravaca Hernández, A. (Col.laborador/a), Chamorro Marabolí, C. J. (Col.laborador/a), Girós Calpe, R. (Col.laborador/a), Lopez Ruiz, S. (Col.laborador/a), Foradada Villar, M. (Investigador/a), Kirby, P. (Col.laborador/a), Webb, R. (Col.laborador/a), Nolas, S. M. (Col.laborador/a), Moya Gonzalez, E. N. (Col.laborador/a) & Pérez Céspedes, L. N. (Col.laborador/a)
1/09/22 → 31/08/25
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
Producció científica
-
Psychomotricity fostering preschool pupils’ long-term learning
Vila, L. N., Mínguez, L. M., Ortiz, D. C. & Feliu, J. C., 1 de juny 2025, In: Thinking Skills and Creativity. 56, 15 pàg., 101714.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert -
¿Cuál es la aportación de la creación musical a la educación musical?:
Viladot, L., 15 de jul. 2024, In: Eufonía: Didáctica de la Música. 100, pàg. 47Títol traduït de la contribució :Quina és l'aportació de la creació a l'educació musical? Producció científica: Contribució a revista › Article › Docència
-
Activitat física i esportiva a les unitats hospitalàries, als serveis de salut mental i als serveis socials en l’àmbit de la salut mental a Catalunya
Ventura Vall Llovera, C., Rovira, M. & Ríos, X., de set. 2024, Catalunya. 64 pàg. (Estudis)Producció científica: Informe/llibre › Informe oficial
Conjunts de dades
-
Aural identification of harmonic intervals: An observational study at the Girona Music Conservatory (Catalonia, Spain)
Ponsatí, I. (Creador), Miranda, J. (Creador), Amador Guillem, M. (Creador) & Godall Castell, P. (Creador), figshare, 9 de nov. 2018
DOI: 10.25384/sage.c.4301816, https://figshare.com/collections/Aural_identification_of_harmonic_intervals_An_observational_study_at_the_Girona_Music_Conservatory_Catalonia_Spain_/4301816
Conjunt de dades
-
Epidemiological voice health map of the teaching population of Granollers (Barcelona) developed from the EVES questionnaire and the VHI
Godall, P. (Creador), Gassull, C. (Creador), Godoy, A. (Creador) & Amador, M. (Creador), figshare, 2 d’oct. 2015
DOI: 10.6084/m9.figshare.1569642.v1, https://figshare.com/articles/Epidemiological_voice_health_map_of_the_teaching_population_of_Granollers_Barcelona_developed_from_the_EVES_questionnaire_and_the_VHI/1569642/1
Conjunt de dades
-
Epidemiological voice health map of the teaching population of Granollers (Barcelona) developed from the EVES questionnaire and the VHI
Godall, P. (Creador), Gassull, C. (Creador), Godoy, A. (Creador) & Amador, M. (Creador), figshare, 2 d’oct. 2015
DOI: 10.6084/m9.figshare.1569642, https://figshare.com/articles/Epidemiological_voice_health_map_of_the_teaching_population_of_Granollers_Barcelona_developed_from_the_EVES_questionnaire_and_the_VHI/1569642
Conjunt de dades
Tesis doctorals
-
Cap a una comprensió simpàtica: Estudi dels efectes beneficiosos d’un major coneixement de l’alumnat de secundària
Escoda Domenech, J. (Autor), Martinez Minguez, L. (Tutor/a), 13 de set. 2017Tesi d’estudis: Tesina (TFM)
-
Anàlisi dels continguts bàsics en l'ensenyament dels estudis de cant
Roca Amengual, M. L. (Autor), Godall Castell, P. (Director/a) & Godall Castell, P. (Tutor/a), 10 de set. 2009Tesi d’estudis: Projecte final de carrera (TFG)
-
Investigar y comparar las diferencias de metodología musical y los conceptos didácticos entre los profesores de bachillerato privado y público de China
Chen, H. (Autor), Gassull Bustamante, C. (Director/a), de juny 2019Tesi d’estudis: Tesina (TFM)