Projectes per any
Perfil d’organització
Perfil de l'organització
El Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals, adscrit a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, és l'estructura bàsica encarregada de promoure, organitzar i desenvolupar la docència, la recerca i la transferència de coneixements del personal acadèmic i del personal que en forma part.
En l’àmbit de la docència, coordina els ensenyaments de les àrees de coneixement de Didàctica de les Matemàtiques i de Didàctica de les Ciències Experimentals d’acord amb la programació docent de la Universitat, i organitza i desenvolupa programes i estudis de postgrau (Màsters i Doctorats).
Com a unitat bàsica de recerca, promou i dóna suport a les activitats i iniciatives de recerca i transferència de coneixements del seu personal acadèmic i investigador.
Són membres del Departament:
- El personal acadèmic i el personal investigador en formació de les àrees de coneixement que conformen el departament.
- El personal d’administració i serveis que hi està adscrit.
- Els estudiants de tercer cicle.
Direcció a càrrec:
Digna Maria Couso Lagaron
Fingerprint
Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys
Perfils
-
Lluis Albarracin Gordo
- Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
- Grup d'Investigació sobre Pràctica Educativa i Activitat Matemàtica (GIPEAM)
Persona: Agregat/da contractat doctor/a, Adscripció a recerca
-
STEM Sports Education: Innovating in the way STEM is taught through Sports in School Education
Couso Lagaron, D. M. (PI), Tena Gallego, E. (Investigador/a), Sole Martin, C. (Investigador/a), López Simó, V. (Investigador/a), Grimalt Alvaro, M. D. C. (Investigador/a) & Badillo Jimenez, E. R. (Investigador/a)
1/11/24 → 31/10/26
Projecte: Projectes Educatius Internacionals
-
DISCUSIONES SOBRE UNA ENSEÑANZA DE MATEMATICAS QUE TENGA EN CUENTA LA LENGUA, EL RAZONAMIENTO Y LAS CONEXIONES
Planas Raig, N. (PI), Badillo Jimenez, E. R. (Co-Investigador/a Principal), Alfonso Bañon, J. M. (Col.laborador/a), CAVIEDES BARRERA, S. L. (Col.laborador/a), PEREZ RODRIGUEZ, O. (Col.laborador/a), Ramos Jimenez, A. (Col.laborador/a), Rave Agudelo, J. G. (Col.laborador/a), ARNAL BAILERA, A. (Investigador/a), Chico Gutiérrez, J. (Investigador/a), Edo Baste, M. M. (Investigador/a), Fortuny Aymemi, J. M. (Investigador/a), GARCIA HONRADO, I. (Investigador/a), Gamboa Rojas, G. (Investigador/a), Mallart Solaz, A. (Investigador/a), Rojas Sateler, F. J. L. (Investigador/a), Cañadas Santiago, M. C. (Col.laborador/a) & Arnal Julve, C. P. (Col.laborador/a)
1/09/24 → 31/12/28
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
Up-sTEAm: Upskilling Prospective Teachers in STEAM for elevating outof- school learning for all
Couso Lagaron, D. M. (PI), Grimalt Alvaro, M. D. C. (Investigador/a), López Simó, V. (Investigador/a), Sole Martin, C. (Investigador/a) & Tena Gallego, E. (Investigador/a)
1/11/23 → 30/04/26
Projecte: Projectes Educatius Internacionals
Producció científica
-
¿Cómo plantear la enseñanza de la interacción luz-materia en secundaria?
Couso Lagaron, D. M. & Solé, C., 2025, In: Alambique: Didáctica de las Ciencias Experimentales (Barcelona. Impresa). 119, pàg. 7-15 8 pàg.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
-
A hypothetical learning trajectory for the construction of trigonometric equations with infinite solutions
Castro, T., Cárcamo, A. & Fortuny, J. M., 2025, (En premsa) In: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert -
Estudio del desempeño en prácticas científicas de indagación y argumentación de alumnado de enseñanza secundaria mediante una aplicación de móvil
Aguilera, M. & López Simó, V., 2025, In: REEC. Revista electrónica de enseñanza de las ciencias. 24, 1, pàg. 53-74 21 pàg.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Conjunts de dades
-
Particulate Thorium-234 (Th-234), organic carbon (POC) and organic nitrogen (PON) concentrations using in-situ pumps (particles >53 µm) during POLARSTERN cruise ANT-XXVIII/3
Roca-Martí, M. (Creador), Puigcorbé, V. (Col·laborador), Iversen, M. H. (Col·laborador), van der Loeff, M. R. (Col·laborador), Klaas, C. (Col·laborador), Cheah, W. (Col·laborador), Bracher, A. (Col·laborador) & Masqué, P. (Col·laborador), PANGAEA, 2015
DOI: 10.1594/PANGAEA.848818, https://doi.pangaea.de/10.1594/PANGAEA.848818
Conjunt de dades
-
POC/Th-234 and PON/Th-234 ratios, POC and PON export fluxes measured with sediment traps during POLARSTERN cruise ANT-XXVIII/3
Roca-Martí, M. (Creador), Puigcorbé, V. (Col·laborador), Iversen, M. H. (Col·laborador), van der Loeff, M. R. (Col·laborador), Klaas, C. (Col·laborador), Cheah, W. (Col·laborador), Bracher, A. (Col·laborador) & Masqué, P. (Col·laborador), PANGAEA, 2015
DOI: 10.1594/PANGAEA.848821, https://doi.pangaea.de/10.1594/PANGAEA.848821
Conjunt de dades
-
Thorium-234, POC and PON fluxes during POLARSTERN cruise ANT-XXVIII/3, January-March 2012
Puigcorbé, V. (Creador), Roca-Martí, M. (Col·laborador), Masqué, P. (Col·laborador), Rutgers v. d. Loeff, M. (Col·laborador), Bracher, A. (Col·laborador), Cheah, W. (Col·laborador), Klaas, C. (Col·laborador), Iversen, M. H. (Col·laborador) & van der Loeff, M. R. (Col·laborador), PANGAEA, 2015
DOI: 10.1594/PANGAEA.848823, https://doi.pangaea.de/10.1594/PANGAEA.848823
Conjunt de dades
Tesis doctorals
-
Resolución de problemas con números racionales.
Candanedo, C. (Autor), Badillo Jimenez, E. R. (Director/a), 8 de febr. 2018Tesi d’estudis: Projecte final de carrera (TFG)
-
Parlar per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat: Anàlisi del discurs avaluatiu de mestres i educadors/es ambientals en contextos dialògics
Espinet Blanch, M. (Autor), Grau Roca, P. (Director/a), 27 de set. 2016Tesi d’estudis: Tesi doctoral
-
Estratègies, dificultats i errors en els aprenentatges de les habilitats espacials
Gorgorió Solà, M. N. (Autor), Ferrández Arenaz, A. (Director/a), 7 de jul. 1994Tesi d’estudis: Tesi doctoral