Projectes per any
Perfil d’organització
Perfil de l'organització
El Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials està format per dues Unitats departamentals, Didàctica de la Llengua i la Literatura i Didàctica de les Ciències Socials.
La seva tasca s’orienta fonamentalment a la formació inicial i permanent de professorat de les etapes d'educació infantil, primària i secundària (obligatòria i postobligatòria) en les àrees de coneixement que té adscrites.
Aquest objectiu és el que guia la seva activitat docent i de recerca, ja que la seva funció és la d'organitzar i desenvolupar la recerca a les àrees abans esmentades i de programar i exercir la docència de les matèries corresponents a la UAB.
La docència del professorat del departament es desenvolupa a les titulacions de grau de mestre; als graus de Logopèdia, d'Educació Social i Pedagogia; als postgraus i màsters professionalitzadors i de recerca; i, al Doctorat en Educació en les línies de recerca pròpies de les dues unitats.
La seva activitat investigadora finançada es vehicula a través de projectes nacionals i internacionals, dels diferents grups de recerca i, també, a partir de diferents convenis de col·laboració amb fundacions, empreses privades i altres instàncies institucionals.
Direcció a càrrec:
Neus González Monfort
Línies de recerca
- Línies de recerca:
- Educació plurilingüe-intercultural i ús de les llengües segones i estrangeres com a vehicle d'aprenentatge en les àrees curriculars
- Didàctica de la literatura infantil-juvenil, reflexió metalingüística i ensenyament de la composició escrita
- Formació del pensament social, històric i geogràfic i educació per a la ciutadania
Fingerprint
Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys
Perfils
-
ALPHABETICA: Activating Learning Paths: Holistic Arts-Based Education and Training for Inclusion and Cultural Awareness
Rubio Carbonero, G. (Investigador/a), Moore de Luca, E. S. (Investigador/a), Vallejo Rubinstein, C. C. (PI), Dooly Owenby, M. (Investigador/a), Llompart Esbert, J. (Investigador/a), Vargas Urpi, M. (Investigador/a), Arumi Ribas, M. (Investigador/a) & Masats Viladoms, M. D. (Investigador/a)
1/01/25 → 30/06/28
Projecte: Projecte Internacional de Recerca
-
IDEAL: Integrated Didactics: an Empowering Approach to Languages – The IDEAL Toolkit
1/01/24 → 31/12/27
Projecte: Projecte Internacional de Recerca
-
Formació Inicial amb Pràctiques Basades en Evidència Científica (FIPBEC)
Birello , M. (PI), Andria , M. (Investigador/a), Camps Casal, N. (Investigador/a), Casas Deseuras, M. (Investigador/a), Comajoan Colomé, T. (Investigador/a), Comajoan Colomé, L. (Investigador/a), Dengra Oliva, À. (Investigador/a), Fernández Prat, A. (Investigador/a), Ferris, D. (Investigador/a), García Zaragoza, A. (Investigador/a), González Martínez, D. (Investigador/a), Ares Llop Naya, A. (Investigador/a), Lyster, R. (Investigador/a), McKeown, D. (Investigador/a), Montenegro Campos, T. (Investigador/a), Plou Plana, M. J. (Investigador/a), Puntí Jubany, M. T. (Investigador/a), Rodríguez Morales, V. (Investigador/a), Salas , N. D. (Investigador/a) & Sardà Melis, M. (Investigador/a)
13/11/23 → 30/06/25
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
Producció científica
-
Agraïment i benvinguda
Bombini, G., Jurado Valencia, F., Manresa Potrony, M., Rodríguez Gonzalo, C. & Vilà Santasusana, M., 2025, In: Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura (Ed. impresa). 104, pàg. 5-0Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
-
El cómic en la formación lectora: : una revisión bibliográfica en Educación Primaria
Vilaboa Sáenz De Lubiano, C. & Aliagas, C., 2025, (En premsa) In: Investigación en la escuela.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert -
El contraste interlingüístico al servicio de la reflexión gramatical en la enseñanza de lenguas
Durán Rivas, C. & Martí Climent, A., 28 de gen. 2025, In: Revista Research in Education and Learning Innovation Archives. 34, pàg. 1-12 12 pàg.Títol traduït de la contribució :El contrast interlingüístic al servei de la reflexió gramatical en l’ensenyament de llengües Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert2 Descàrregues (Pure)
Conjunts de dades
-
Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century
Masats Viladoms, M. D. (Creador), Mont Algamasilla, M. (Creador) & Gonzalez Acevedo, N. (Creador), Zenodo, 31 de maig 2019
DOI: 10.5281/zenodo.3064129, https://zenodo.org/records/3064130
Conjunt de dades
Tesis doctorals
-
L'ús del punt de vista en l'ensenyament-aprenentatge escolar de la narració
M. Carme Espín (Autor), Colomer Martínez, T. (Director/a), 9 de juny 2000Tesi d’estudis: Projecte final de carrera (TFG)
-
Let's pull together. Collaborative writing as a means to improve writing accuracy
Olivella Rodríguez, M. (Autor), Dooly Owenby, M. (Director/a), 19 de juny 2018Tesi d’estudis: Tesina (TFM)
-
AMÉRICA LATINA.Estudio sobre las representaciones espaciales de alumnos y alumnas de Enseñanza media-Chile.
Evelyn Viviana Ortega Rocha (Autor), Comes Solé, P. (Director/a), 14 de set. 2016Tesi d’estudis: Projecte final de carrera (TFG)