Projectes per any
Perfil d’organització
Perfil de l'organització
El Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual va ser creat per acord del Consell de Govern de la UAB de 16 de juliol de 2009, tot i que el seu nom actual no va ser aprovat fins al Consell de Govern del 19 d'octubre de 2011. El nou departament va ser el resultat del procés de refundació estructural de la Facultat de Ciències de la Comunicació i conseqüència de la divisió de l’antic Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat.
El Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual està constituït per uns 50 docents. D’aquests, un 35% són acadèmics i un 65% prové del món professional, tot i que la xifra global de doctors/res supera el 50%.
Bona part de la docència impartida es fa al Grau de Publicitat i Relacions Públiques, la titulació amb la que el Departament té una vinculació docent més important, amb un 70% de les assignatures. La resta d’assignatures de les quals n’és responsable s’imparteix a les altres titulacions de la Facultat de Ciències de la Comunicació. En conjunt és responsable d’uns 2000 alumnes matriculats a:
- Grau en Publicitat i Relacions Públiques
- Grau en Comunicació de les Organitzacions
- Grau en Comunicació Audiovisual
- Grau en Periodisme
- Grau en Comunicació Interactiva
També és responsable de l’organització i la docència del Màster Oficial en Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques, així com del Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques.
La trajectòria de recerca del Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual és àmplia i de reconegut prestigi, amb vinculació amb altres universitats catalanes, espanyoles i internacionals. La línia temàtica fonamental és la Publicitat, les Relacions Públiques i la Comunicació Estratègica, i s’organitza al voltant de grups de recerca i investigadors individuals.
Direcció a càrrec:
Xavier Ribes Guàrdia
!!!Línies de recerca
- Línies de recerca:
- Estudis d'audiència i recepció.
- Continguts i formats periodístics, audiovisuals i publicitaris.
- Comunicació interactiva, telecomunicacions i multimèdia.
- Gestió de continguts audiovisuals i publicitaris.
- Història dels mitjans audiovisuals.
- Polítiques de comunicació, estructura del sistema audiovisual i indústries culturals.
- Comunicació especialitzada.
- Publicitat, creativitat, gènere.
- Comunicació, migració.
- Configuració i dinámica de la sono-esfera digital.
- Comunicació sonora de les organitzacions.
- Formats publicitaris sonors i nous recursos creatius i comunicatius.
- Estratègies en l’àmbit de la comunicació corporativa.
- Eficàcia comunicativa i transparencia de les institucions públiques (ajuntaments, consells comarcals i diputacions).
Fingerprint
Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys
Perfils
-
PERCEPCION Y GENERACION DE CONOCIMIENTO SOBRE LOS ALGORITMOS DE PERSONALIZACION EN LAS PLATAFORMAS DIGITALES DE COMUNICACION
Pires , F. (PI), Navarro Bosch, C. (Investigador/a Principal 2), Angulo Granda, A. (Col.laborador/a), FERNANDES ARAUJO, W. (Col.laborador/a), Gómez Bernal, G. (Col.laborador/a), JIA, D. (Col.laborador/a), Padilla Molina, A. (Col.laborador/a), Coromina Rodríguez, Ò. (Investigador/a), Dornaleteche Ruíz, J. (Investigador/a), Llorens Maluquer, C. (Investigador/a), Lluc Massaguer Busqueta, L. (Investigador/a), Ribes Guàrdia, X. (Investigador/a), San Cornelio Esquerdo, G. (Investigador/a), Marin Chan , A. E. (Col.laborador/a) & Haygert Pithan, L. (Col.laborador/a)
1/09/24 → 31/12/27
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
DIVERSIDAD, CONECTIVIDAD Y RECLUTAMIENTO EN EL MAR PROFUNDO: TENDENCIAS PASADAS Y PRESENTES, CAUSAS E IMPLICACIONES FUTURAS EN EL MAR BALEAR (MEDITERRANEO NOROCCIDENTAL)
Dallares Villar, S. M. (PI), Soler Membrives, A. (Investigador/a Principal 2), CASADO DE OTAOLA, S. (Col.laborador/a), Cau, A. (Col.laborador/a), Higueruelo Fernandez, A. (Col.laborador/a), Muns i Pujadas, L. (Col.laborador/a), PAPIOL NIEVES, V. (Col.laborador/a), PINTADO PATIÑO, J. C. (Col.laborador/a), CARTES RODRIGUEZ, J. E. (Investigador/a), Carrasson Lopez de Letona, M. (Investigador/a), Carreras Colom, E. (Investigador/a), Constenla Matalobos, M. (Investigador/a) & Luzon Fernandez, V. (Investigador/a)
1/09/24 → 31/08/28
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
-
Gender equality on Sports-Themed Audiovisual Fiction. Insight on stereotypes and psychological dimensions. Women, men and LGTBIQ groups representation (Gendered- Sports-Fiction)
Tous Rovirosa, A. (PI), Borrueco Carmona, M. (Col.laborador/a), Fedotova, E. (Col.laborador/a), García Sánchez, R. (Col.laborador/a), Crisóstomo Gálvez, R. (Investigador/a), Ramajo Hernandez, N. (Investigador/a) & Ramis Laloux, Y. (Investigador/a)
15/12/23 → 14/06/25
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca
Producció científica
-
La evaluación de la creatividad publicitaria desde la perspectiva docente : metodología, objetivos y retos
Balbuena Palacios, L., Longhi, L. & Alegre, I., 24 de gen. 2025, In: Questiones publicitarias (Internet). 8, 35, pàg. 0037-48 12 pàg.Títol traduït de la contribució :L' avaluació de la creativitat des de la perspectiva docent: teachers' perspectives Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert -
Mediatización del arte en redes sociales: una reflexión sobre el tiempo entre imágenes
Monroy Galindo, A., 2025, (En premsa) La investigación en Plataformas en América Latina. Videla, S. & , A. D. (ed.). Universidade Federal de Santa MariaProducció científica: Capítol de llibre › Capítol › Recerca › Avaluat per experts
-
Sponsorship of the Tokyo 2020 Olympic Games and the FIFA World Cup Qatar 2022 on X and Instagram: A comparative analysis of digital activation and content type
Sanahuja, G., Fernandez Peña, E. & Mut, M., 4 de febr. 2025, In: Revista latina de comunicación social. 83, pàg. 1 30 pàg.Producció científica: Contribució a revista › Article › Recerca › Avaluat per experts
Accés Obert1 Descàrregues (Pure)
Tesis doctorals
-
Modelos Entonativos para la Segmentación Automática de los Programas Informativos en Unidades-Noticias
Mas Manchón, L. (Autor), Rodríguez Bravo, Á. (Director/a), 18 de març 2011Tesi d’estudis: Tesi doctoral
-
Nous mitjans: plataforma de regeneració periodística
Giner Coté, J. (Autor), Bonet Bagant, M. (Director/a), de juny 2014Tesi d’estudis: Projecte final de carrera (TFG)
-
Medios especializados en videojuegos: presente y futuro
Cuesta Ollé, S. (Autor), Bonet Bagant, M. (Director/a), de juny 2021Tesi d’estudis: Projecte final de carrera (TFG)