ATLAS. Grup de recerca en interseccions crítiques en educació

Perfil d’organització

Perfil de l'organització

Els 11 membres del grup Interseccions crítiques en educació ATLAS, han liderat o participat en
35 projectes i convenis mostrant una elevada activitat de recerca i transferència. El grup ha
desenvolupat i liderat projectes de recerca nacionals (26) i internacionals (10) competitius
que han comportat un total de 49 articles dels quals 14 són JCR, 5 ESCI, i 16 més Scopus, per
tant, 35 són indexats en algun dels dos. S’han publicat també 7 llibres i 21 capítols de
llibre, 13 d’ells en posició A. S’han defensat 11 tesis doctorals (dues amb premi
extraordinari, 6 doctorats treballen com a professors a la universitat) i hi ha 11 tesis en
procés, 2 d’elles amb beca. Això mostra la capacitat formativa del grup però també la capacitat
d’inserció de les persones formades en el grup. Hi ha consorcis internacionals consolidats, i
de nova creació estretint lligams amb recercadors estrangers (10), i també nacionals (15). Han
participat en múltiples projectes competitius i activitats de transferència.

Direcció a càrrec:

Marta Bertran Tarrés

Línies de recerca

• Línies de recerca:
  • Les injustícies racials/ètniques, de classe social, d'edat, de gènere, de sexualitat i de religió en l'educació
  • L'agència dels subjectes: experiències de vida, identitats, estratègies de resistència i formes d'organització col·lectiva.
  • Les vulnerabilitats, les precarietats i les exclusions-violències que afecten a grups migrats i minoritzats per raó de classe social, raça/ètnia, edat, gènere, sexualitat i religió.
  • Els discursos, els modes de producció del coneixement i les metodologies de recerca feministes, decolonials i no adultocèntriques.
  • Els conceptes, les polítiques i les pràctiques de les pedagogies crítiques, feministes, populars, corporals, artístiques i de la cultura visual.

Objectius de desenvolupament sostenible les Nacions Unides

El 2015, els estats membres de l’ONU van acordar 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) globals per acabar amb la pobresa, protegir el planeta i garantir la prosperitat per a tothom. La nostra feina contribueix als següents ODS:

• ODS 4 - Educació de qualitat
  • ODS 5 - Igualtat de gènere
  • ODS 10 - Reducció de les desigualtats
  • ODS 11 - Ciutats i comunitats sostenibles
  • ODS 16 - Pau, justícia i institucions fortes

Fingerprint

Consulta la producció científica de ATLAS. Grup de recerca en interseccions crítiques en educació. Aquestes etiquetes temàtiques provenen de treballs dels membres d’aquesta organització. Junts formen un fingerprint únic.

Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys

Col·laboració externa recent a nivell de país Feu una immersió en els detalls fent clic als punts.