Activitat Científica Escolar: Llenguatges, Eines i Contextos (ACELEC)

  • Adreça postalMostrar al mapa

    Edifici G

    08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

    Espanya

Perfil d’organització

Perfil de l'organització

L’ACELEC és un grup de recerca consolidat en l'àmbit de l’Educació Científica i Ambiental que incorpora 3 SGR reconeguts i finançats. Està compost per 13 membres i s’estructura entorn a 4 comunitats formades per 60 col·laboradors locals (docents de ciències i educadors ambientals).
La finalitat del SGR és millorar la productivitat, qualitat, integritat,  obertura i internacionalització de la recerca de l’àmbit i fer-ho  donant resposta als reptes socials de l’educació científica i ambiental actual, relacionats amb la necessitat de pensament crític en època de post-veritat, l’actuació amb valors en situació d’emergència climàtica i l’ùs ètic i equitatiu de la tecnologia. Per fer-ho, l’ACELEC es proposa 4 objectius estratègics relacionats amb l’actualització, creixement, consolidació i internacionalització de la seva recerca, que és molt elevada en productivitat per investigador en termes de projectes competitius, publicacions d’impacte i convenis, així com en formació predoctoral. 

Direcció a càrrec:

Digna Maria Couso Lagaron

Línies de recerca

  • Línies de recerca:
  • Conceptualització d'un marc operatiu i metodològic per al desenvolupament i caracterització del pensament crític, creatiu i amb valors aplicat a l¿aula de ciències des de la perspectiva ACE.
  • Caracterització d'un marc de competències en educació per la sostenibilitat i investigació de la seva aplicació a diferents nivells i contextos educatius.
  • Anàlisi i avaluació dels processos d¿ensenyament i aprenentatge de les ciències en diversitat de contextos educatius (STEM, STEAM, ABP, ciències en context,...) i en diferents etapes educatives.

Objectius de desenvolupament sostenible les Nacions Unides

El 2015, els estats membres de l’ONU van acordar 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) globals per acabar amb la pobresa, protegir el planeta i garantir la prosperitat per a tothom. La nostra feina contribueix als següents ODS:

  • ODG 3 – Bona salut i benestar
  • ODG 4 – Educació de qualitat
  • ODG 5 – Igualtat de gènere
  • ODG 7 – Energia neta i assequible
  • ODG 8 – Treball digne i creixement econòmic
  • ODG 10 – Reducció de les desigualtats
  • ODG 13 – Lluita contra el canvi climàtic
  • ODG 14 – Flora i fauna aquàtiques

Fingerprint

Consulta la producció científica de Activitat Científica Escolar: Llenguatges, Eines i Contextos (ACELEC). Aquestes etiquetes temàtiques provenen de treballs dels membres d’aquesta organització. Junts formen un fingerprint únic.

Col·laboracions i principals àrees de recerca dels darrers cinc anys

Col·laboració externa recent a nivell de país Feu una immersió en els detalls fent clic als punts.